اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اجرای طرح ویژه عاشورایی در 288 امامزاده مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در دهه اول ماه محرم طرح ویژه بصیرت عاشورایی در 288 امامزاده استان مازندران با حضور سخنرانان، مبلّغان و مداحان برگزار می‌شود.

اجرای طرح ویژه عاشورایی در 288 امامزاده مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در پنجمین جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان داشت: امور فرهنگی تقویت‌کننده وقف است و اگر این امور در سطح جامعه به ویژه در اماکن متبرکه افزایش یابد و تقویت شود اصل وقف را تقویت می‌کند.

وی افزود: رؤسای ادارات اوقاف باید از ظرفیت‌های مبلّغان برای تبلیغ وقف جدید و حفظ و احیای موقوفات گذشته تلاش کنند و در این زمان همه مبلّغان و مسئولان با اوقاف هماهنگ و این امر باید مجدّانه پیگیری شود.

سهرابی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد نیات واقفان مازندران برای برپایی عزاداری و سوگواری سیدالشهداء دارد و تا در ایام محرم و صفر با توجیه این امر بزرگ به مبلغان در گسترش فرهنگ وقف قدم‌های مثمرثمری برداشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: قبل از ماه محرم نشست هیئت امناء اماکن مذهبی برای برنامه‌ریزی عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

سهرابی با اشاره به برنامه‌های ماه محرم گفت: در دهه اول ماه محرم طرح ویژه بصیرت عاشورایی در 288 امامزاده استان با حضور سخنرانان، مبلّغان و مداحان برگزار می‌شود و هیئت مذهبی استان برای عزاداری و سوگواری در امامزادگان ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه مسائلی از قبیل تکریم ارباب رجوع، پیگیری گواهی مصرف و مفاصا حساب موقوفات، تکمیل مشخصات متولیان در سامانه جامع، اعزام مبلّغ به مناطق محروم استان در ماه محرم، برپایی نشست‌های تخصصی وقف، کنگره حضرت زهرا(س)، پیگیری اخذ سند مالکیت برای موقوفات، تقویت طرح تربیت حافظ قرآن، تقویت ساخت و سازهای بقاع و موقوفات و تبلیغ فرهنگ وقف مطرح شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول