اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

78 هزار نفر عضو کتابخانه‌های اردبیل هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هم اکنون 78 هزار نفر در استان اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

78 هزار نفر عضو کتابخانه‌های اردبیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین پیش از خطبه‌های نمازجمعه اردبیل اظهار کرد: 24 آبان ماه در گرامیداشت علامه فقید طباطبایی روز کتاب و کتابخوانی نامیده شده و از 20 تا 27 آبان ماه نیز به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است.

فرهمند امین با اشاره به اهمیت کتاب به عنوان منبع علم و آگاهی و فرهنگ و شعور بشری خاطرنشان کرد: معجزه الهی نیز برای نبی خدا کتاب قرآن بود و این برای ما افتخار است که اولین آیات قرآن کریم نیز به اهمیت کتاب و قلم اشاره کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با ارائه گزارشی از تحولات حوزه کتاب و کتابخوانی در هفت سال گذشته در استان اردبیل اضافه کرد: در هفت سال اخیر فضای کتابخانه‌ای استان اردبیل از 15 هزار مترمربع به 28 هزار مترمربع رسیده است و 11 پروژه کتابخانه‌ای نیز در این استان در حال ساخت است.

وی به احداث چهار باب کتابخانه مرکزی و هفت باب کتابخانه روستایی اشاره کرد و ادامه داد: به زودی چهار باب از این کتابخانه‌های روستایی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: با افتتاح این کتابخانه‌ها پیش‌بینی می‌کنیم زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان به 40 هزار مترمربع برسد که یک فضای مطلوب و مناسب برای همشهریان می‌باشد.

فرهمند امین به افتتاح کتابخانه امام علی (ع) در محله آرازعلی و افتتاح فاز اول کتابخانه مرکزی نمین اشاره کرد و یادآور شد: کتابخانه روستای زرج‌آباد کوثر نیز به بهره‌برداری رسیده است.

10 درصد جمعیت استان باید به عضویت کتابخانه‌ها درآیند

وی در مورد عضویت افراد در کتابخانه‌ها گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از 31 هزار نفر به 78 هزار نفر رسیده که شش درصد جمعیت استان را شامل می‌شود که ضرورت دارد این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه به 10 درصد جمعیت برسد.

فرهمند امین هفته کتاب را گرامیداشت و افزود: در این هفته با هدف آشنایی کودکان با مقوله کتاب بازدیدهای خانوادگی از کتابخانه‌های عمومی و همچنین برپایی نمایشگاه‌های کتاب تدارک دیده شده است تا علاقمندان بتوانند از این فضا استفاده کنند.

وی از خانواده‌ها خواست تا به همراه فرزندانشان از کتابخانه مرکزی واقع در کناره شورابیل در فضای 10 هزار مترمربعی بازدید کنند تا این خود زمینه‌ای برای تشویق و ترغیب کودکان برای امر مطالعه باشد.

فرهمند امین در ادامه سخنان خود از رشد تولید کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت:‌ در این زمینه کتاب‌های مختلفی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول