اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

مجمع خیران کتابخانه‌ساز در شهرستان کوثر تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر از تشکیل مجمع خیران کتابخانه‌ساز در این شهرستان خبر داد.

مجمع خیران کتابخانه‌ساز در شهرستان کوثر تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان اردبیل، سیدسعدالله رئیس‌ساداتی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کوثر اظهار داشت: برای نهادینه کردن مطالعه باید به روش‌های مرسوم توجه بیشتری داشته و 28 طرح ارائه شده در سند نهضت مطالعه را به دقت اولویت‌بندی کنیم.

وی وضعیت کتابخانه‌ها و مطالعه مفید شهرستان را نیاز به همفکری وسیع برای نوآوری دانست و گفت: در مورد کتابخانه و مطالعه در شهرستان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستیم و باید تلاش شود کمیت و کیفیت ارائه خدمات در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس‌‌ساداتی افزود: مشارکت خیران در کارهای عمومی و عام‌المنفعه و تشکیل مجمع خیران کتابخانه‌ساز در این شهرستان گامی بلند برای توسعه فرهنگ است.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، توسعه اماکن فرهنگی در روستاها، ایجاد کتابخانه‌های تخصصی و سیار و برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارد.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 25 هزار نفر به کتابخانه‌های این شهرستان مراجعه کرده‌ و 40 هزار جلد کتاب به امانت گرفتند، افزود: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان افزون بر 27 هزار جلد کتاب دارند و انتظار می‌رود با همت مسئولان و دست‌اندرکاران نسبت به نوسازی و به روز رسانی امکانات، تجهیزات و منابع این اماکن فرهنگی اقدام شود.

فرماندار کوثر افزایش تعداد اعضا و افزایش میزان امانت را از برنامه‌های توسعه‌ای کتابخانه‌ها در سال جاری ذکر کرد و گفت: با ارتقا و رشد این دو شاخص مهم و اساسی کتابخانه‌های عمومی مسیر رشد و بالندگی را طی خواهند کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان کوثر تغییر رده‌بندی کتب، ایجاد اینترنت و نمایه نشریات برای استفاده پژوهشگران، افزایش تجهیزات کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ایجاد کتابخانه روستایی را از اقدامات انجام شده برای تشویق مردم به مطالعه ذکر کرد.

وی ادامه داد: کتاب مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ است و جایگاه کتاب و کتابخانه‌های عمومی به عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ باید به نقطه مطلوبی برسد.

این مسئول همچنین کتابخانه عمومی را مرکز زایش اندیشه‌های بشری دانست و اذعان داشت: ارتقای سرانه کتاب و مطالعه در میان دانش‌آموزان، دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب و کارشناسی کتاب‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرند از دیگر برنامه‌های مصوب است.

ایجاد کتابخانه‌های تخصصی‌، راه‌‌اندازی کتابخانه در جوار مساجد، ایجاد کتابخانه در روستاها و تدوین برنامه درسی مطالعه در مدارس و راه‌اندازی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های کتاب از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول