اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسدآباد:

هوشمندسازی کتابخانه‌ها نیازمند مساعدت مسئولان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اسدآباد گفت: غنی‌سازی و هوشمند‌سازی کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد نیاز به مساعدت مسئولان شهرستان دارد.

هوشمندسازی کتابخانه‌ها نیازمند مساعدت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حجت‌الاسلام سید موسی حسینی‌مجد پیش از ظهر امروز در دیدار با کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با تاکید بر ارتقای سطح کیفی و کمی کتابخانه‌های شهرستان، اظهار داشت: غنی‌سازی و هوشمند‌سازی کتابخانه‌ها از لحاظ امکانات و ایجاد فضاهای بیشتر در تقویت کتابخوانی تأثیرگذار است که این مهم نیاز به مساعدت مسئولان دارد.

وی یکی از نیازهای دانشگاه‌ها را وجود کتابخانه مرکزی همراه ابزار و امکانات به روز دانست و گفت: امروز ارتقای فرهنگ دینی، اعتقادی و اجتماعی جامعه نیاز به تقویت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد که می‌طلبد مسئولان ذیربط بیشتر در این زمینه اقدام کنند.

بخشدار مرکزی اسدآباد هم با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: رهبر انقلاب در سخنانی فرمودند که بزرگترین تنبلی در جامعه تنبلی کتاب خواندن است که این مهم می‌طلبد با فرهنگ‌سازی تقویت شود.

محمدرسول طاهری با اشاره به اینکه از مجتمع‌های فرهنگی اجتماعی در روستاها می‌توان به عنوان سالن چندمنظوره و ایجاد نمایشگاه‌های کتاب استفاده کرد از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خواست برای تقویت کتابخوانی در روستا از این فضاها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد سه باب کتابخانه در سطح شهر و روستای چنارعلیا وجود دارد، افزود: فضای کتابخانه در این شهرستان به ازای هر 100 نفر 59 سانتی‌متر است که نسبت به میانگین استانی پایین‌تر است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه ایجاد ایستگاه مطالعاتی در شهرستان در حال پیگیری است، اظهار داشت: ما در کتابخانه‌های عمومی شهرستان محدودیت منابع نداریم و مشکل این کتابخانه‌ها فضای کم است.

فاطمه ایمانی با اشاره به اینکه دیدار کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان با امام جمعه برای نخستین ‌بار در سطح شهرستان اتفاق افتاده است از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهر و روستا در روستاها خبر داد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول