اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر مطرح کرد

لزوم مدیریت واحد وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در نظام ارجاع

خبرگزاری فارس: فرماندار بهشهر بر لزوم مدیریت واحد وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در نظام ارجاع تاکید کرد.

لزوم مدیریت واحد وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در نظام ارجاع

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمدرضا البرزی فرماندار و رئیس شورای سلامت این شهرستان در جلسه پیگیری طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع سلامت در بهشهر با بیان اینکه مشکلی از نظر اجرای این طرح نداریم،  بیان داشت: طرح پزشک خانواده به تعامل بهتر و قوی‌تری بین دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: خوب است که این دو وزارتخانه در بحث طرح پزشک خانواده، از مدیریت واحدی برخوردار باشند.

فرماندار بهشهر اظهار داشت: نگرانی ما از سوی واحدها و شرکت‌های بیمه‌ای است که برای اجرای این طرح تعامل خوبی با شبکه بهداشت و درمان در بحث تعهدات بیمه‌ای با پزشکان، داروخانه‌ها و‌ آزمایشگاه‌ها ندارند.

نماینده دولت در بهشهر در ادامه گفت: درخواست ما از مسئولان استانی و ملی این است تا پیگیر تعامل بهتر، قوی‌تر و عمیق‌تری بین دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند، چرا که اجرای موفق طرح پزشک خانواده بدون در نظر گرفتن این تعاملات انجام نمی‌شود.

وی افزود: در این وضعیت، پزشکان با نگرانی مواجه هستند و حتی احتمال ریزش پزشکان خانواده را در طرح پزشک خانواده خواهیم داشت.

رئیس شورای سلامت شهرستان بهشهر در ادامه گفت: در ابتدا مقرر شده بود که پرداخت حق‌الزحمه پزشکان در طرح مذکور بر اساس تعداد ثبت نامی‌ها باشد اما اکنون حق‌الزحمه‌های پزشکان به تعداد بیمه‌ها بستگی دارد.

البرزی با بیان اینکه یکی از وظایف دولت و مسئولان اجرایی، اتخاذ تدابیر درست در حوزه سلامت است، اظهار داشت: این وظایف باید متناسب با نیاز جامعه و در بردارنده تدابیری باشد که در زمان و جایگاه خودش اجرا شود تا به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد:‌ بررسی‌ها و برآوردها نشاندهنده این است که آنچه باید در حوزه زیرساخت‌های بهداشت و درمان انجام می‌شد، به خوبی در شهرستان بهشهر شکل گرفته و حتی فراتر از تعهدات بوده، اما در حوزه بیمه و واحدهای بیمه‌ای با مشکل مواجه هستیم که در این زمینه باید یک مدیریت واحد صورت بگیرد.

وی افزود: وزارت بهداشت با تمام توان پای کارآمده اما وزارت رفاه تاکنون آن طور که باید به تعهدات خود عمل نکرده است.

* بیش از 41 هزار خانوار بهشهری ثبت سامانه سلامت شدند

مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان بهشهر، گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به 41 هزار و 620 خانوار و به بیانی دیگر، 136 هزار و 743 خانواده در بهشهر، ثبت سامانه سلامت طرح پزشک خانواده شده است.

محسن باقری تصریح کرد: از بین 97 هزار و 699 جمعیت ساکن در مناطق شهری بهشهر، تاکنون 85 هزار و 405 نفر سرشماری شدند که از این تعداد 52هزار و 500 نفر پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.

وی افزود: در طرح پزشک خانواده بهشهر به شش منطقه سلامت شامل شش مرکز بهداشتی و دو پایگاه بهداشتی تقسیم شده و تجهیزات لازم در این مراکز مستقر هستند.   

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارش مکتوبی از بیمه‌های مختلف در مورد وضعیت عقد قراردادها دریافت نشده است، خاطرنشان کرد: بیمه‌ها همکاری خوبی با ما ندارند و ما هنوز نمی‌دانیم از افرادی که در طرح پزشک خانواده شرکت کردند، چند نفر بیمه نیستند، چند نفر از خدمات درمانی و چند نفر از بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و چند نفر از افرادی که سرشماری شده‌اند، از نیروی مسلح هستند.

* 33 پزشک بهشهری در طرح پزشک خانواده شرکت کردند

محمد احمدی نماینده نظام پزشکی، در این جلسه گفت: اگر طرح پزشک خانواده اجرا شود و بیمه‌ها نتوانند حق الزحمه پزشکان را پرداخت کنند با مشکل مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: درآمد پزشکان در مطب، نقدی است و اگر با این طرح، درآمد نقدی پزشکان کم شود آنها با چالش جدی مواجه می‌شوند.

نماینده نظام پزشکی شهرستان بهشهر، در پایان گفت: باوجود این مسائل، نظام پزشکی تمام تلاش خود را برای انجام خوب و موفق طرح پزشک خانواده انجام می‌دهد.

وی همچنین از ثبت‌نام 33 پزشک بهشهری در طرح پزشک خانواده خبر داد.

به گزارش فارس، طرح پزشک خانواده از اول آبان به طور آزمایشی شروع شده و از اول اسفند 91 قطعی خواهد شد. این طرح در قالب تفاهم‌نامه‌ای است که بین دو وزارت مهم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گرفته و آنچه در ظاهر می‌بینیم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون آن طور که باید به تعهدات خود عمل نکرده است.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول