اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد خوسف خبر داد

پرداخت یک‌ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های خودکفایی خوسف

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی خوسف گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک ‌میلیارد و 151 میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های خودکفایی کمیته امداد این شهرستان پرداخت شده است.

پرداخت یک‌ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های خودکفایی خوسف

عبد‌الرحیم لطفی در گفت‌و ‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 375 خانوار شامل 4 هزار و 676 نفر جمعیت زیر‌پوشش کمیته امداد خوسف قرار دارند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال 14 فقره وام برای اجرای طرح‌های خودکفایی کمیته امداد خوسف به بانک‌های عامل معرفی شده و یک میلیارد و 151 میلیون ریال به مددجویان تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خوسف با اشاره به اینکه ایتام زیر 18 سال در این شهرستان 136 نفر هستند، افزود: طی شش ماه نخست سال جاری 901 حامی از این ایتام حمایت کردند.

*کمک 602 میلیون ریالی حامیان به ایتام خوسف

لطفی تصریح کرد: در قرآن کریم سفارشات فراوانی نسبت به مهربانی کردن به یتیمان و دلجویی از آنها شده و حمایت از کودکان یتیم از بهترین و پسندیده‌ترین کارها است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد خوسف یتیم بدون حامی ندارد، ادامه داد: 85 حامی در ماه مبارک رمضان برای ایتام این شهرستان جذب شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خوسف اظهار کرد: حامیان برای 236 یتیم زیرپوشش این نهاد بیش از 602 میلیون ریال کمک کردند.

*جمع‌آوری 335 میلیون ریال زکات در خوسف

لطفی زکات را از مهم‌ترین واجبات و رمز پیوند با مردم به ویژه محرومان برشمرد و گفت: امسال بالغ بر 335 میلیون ریال زکات در شهرستان خوسف جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت فطریه نقش بزرگی در رفع فقر در جامعه ایفا می‌کند، ادامه داد: در سال جاری 102 میلیون ریال فطریه در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خوسف از بافت و تولید 62 تخته فرش به متراژ 334 متر مربع توسط  مددجویان این شهرستان خبر داد و افزود: ارزش ریالی فرش‌های بافته شده توسط مددجویان این نهاد یک‌ میلیارد و 111 میلیون ریال است.

*جمع‌آوری 358 میلیون ریال صدقه در خوسف

لطفی با اشاره به جمع‌آوری 358 میلیون ریال صدقه از ابتدای سال جاری تا‌کنون گفت: این مقدار صدقه از 3 هزار و 542 صندوق صدقه جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه صدقه دفع بلا می‌کند، افزود: میانگین جمع‌آوری صدقه در این شهرستان در هر ماه 59 میلیون ریال است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خوسف یادآور شد: به مناسبت عید سعید غدیر 39 سبد کالا در بین مددجویان توزیع و 300 سری پوشاک و پارچه به سادات زیر‌پوشش اهدا شد که بیش از 124 میلیون ریال در این راستا هزینه شده است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول