اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

حمایت 11 هزار حامی از ایتام زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: طی 6 ماهه نخست سال جاری 11 هزار و 777 نفر حامی سرپرستی ایتام زیر پوشش این نهاد را عهده‌دار شدند.

حمایت 11 هزار حامی از ایتام زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، سید جواد رضوی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 11 هزار و 777 نفر حامی سرپرستی تعداد 3 هزار و 610 نفر یتیم در این نهاد را بر عهده گرفتند.

وی بر اهمیت یتیم و یتیم‌نوازی از دیدگاه قرآن کریم و ائمه (ع) اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 2 هزار 330 نفر از ایتام زیر پوشش محصل هستند و 81 نفر از نعمت پدر و مادر بی‌بهره هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به حمایت و همکاری خوب حامیان با این نهاد هم‌اکنون بعضی از ایتام دارای دو یا چند حامی هستند.

رضوی ادامه داد: تعداد 4 هزار و 714 حامی خارج از استان و تعداد 7 هزار و 63 حامی از خراسان جنوبی کفالت ایتام زیر پوشش این نهاد را بر عهده دارند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حامیان بالغ بر 10 میلیارد و 961 میلیون ریال به ایتام کمک کردند. این میزان کمک به ایتام زیر پوشش در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای 36 درصد رشد است.

* 853 مددجوی سرایانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند

مدیرکمیته امداد امام خمینی سرایان از بهره‌مندی تعداد 853 مددجوی این نهاد از خدمات بیمه تامین اجتماعی خبر داد و افزود: افراد بیمه شده شامل زنان سرپرست خانوار، مجریان طرح‌های خودکفایی و مددجویان مناطق روستایی، عشایری و شهری هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون مبلغ 720 میلیون ریال در راستای پرداخت حق بیمه این تعداد بیمه شده هزینه شده است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی سرایان گفت: طی سال جاری 155 کودک زیر شش سال از طرح تغذیه این نهاد بهره‌مند شدند و در این راستا مبلغی بیش از 124 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول