اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قدس گیلان:

حضور بسیج در دانشگاه‌ها برای تولید علم است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قدس گیلان حضور بسیج در فضای دانشگاهی را در راستای تولید علم، تعهد، تربیت و کادرسازی استاد و دانشجو عنوان کرد.

حضور بسیج در دانشگاه‌ها برای تولید علم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هامون محمدی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان اظهار کرد: بسیج اساتید می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند.

وی حضور بسیج در فضای دانشگاهی را در راستای تولید علم، تعهد، تربیت و کادرسازی استاد و دانشجو عنوان کرد و افزود:  روندسازی و الگوسازی برای دیگر ملت‌ها دو اقدام مهم است که در سرلوحه بسیج و ملت مسلمان ایران قرار دارد.

محمدی احساس مسئولیت و مسئولیت‌پذیری را شاخصه اصلی بسیج خواند و تصریح کرد: با ایجاد احساس مسئولیت در تمام گروه‌های اجتماعی می‌توانیم از این پیچ تاریخی گذر کنیم.

این مسئول آینده جهان را متعلق به اسلام و مسلمانان دانست.

*بسیج اساتید حزب سیاسی نیست

مسئول بسیج اساتید گیلان نیز در جلسه مذکور با تاکید براینکه این نهاد یک حزب سیاسی نیست، بیان کرد: بسیج اساتید در تهاجم سیاسی به انقلاب کمک می‌کند و حرکت آن اثر سیاسی دارد.

حسن حبیبی یکی از مباحث مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی را دانشگاه نامید و افزود: برنامه‌ریزی بنیادی در فضای دانشگاهی دارای اهمیت ویژه است.

وی توجه به نسل جوان، فضای باز فکری، آثار بلندمدت، اختلاط جنسیت و نوگرایی را در برنامه‌ریزی بنیادین موثر خواند و تصریح کرد: کنترل و سانسور فکر و اندیشه در محیط دانشگاه به مصحلت و امکانپذیر نیست و باید با برنامه‌ریزی اهداف تربیتی را با توجه به شرایط اعمال کرد.

حبیبی محیط دانشگاه را تحول‌طلب توصیف کرد و گفت: محیط دانشگاه حرکت در کلیشه‌ها را پذیرا نیست و استانداردهای ثابت را بر نمی‌تابد.

مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان با تاکید براینکه محیط دانشگاه قالب بندی‌های متداول را تحمل نمی‌کند، ابراز کرد: محیط دانشگاه از یکنواختی احساس دلتنگی می‌کند.

وی به اهداف سازمان بسیج اساتید در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: توسعه و تعمیق گفتمان انقلاب، کمک به فرآیند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، وحدت حوزه و دانشگاه، تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه به‌ویژه در نهضت تولید علم و عدالت، صیانت از ارزش‌ها و جلوگیری و مقابله با حاکمیت غیر ارزشی از جمله اهداف سازمان بسیج اساتید در دانشگاه‌ها است.

حبیبی مبارزه و مقابله با جنگ نرم، تلاش برای کادرسازی در بخش اساتید و تحول در علوم انسانی را از برنامه‌های محوری سازمان بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و آموزش عالی گیلان عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول