اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی قزوین اعلام کرد

ویزیت رایگان 1650 روستایی توسط جهادگران بسیجی

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در جریان اعزام‌ 76 تیم پزشکی به روستاهای استان قزوین، 1650 نفر از اهالی روستاهای استان قزوین ویزیت رایگان شدند.

ویزیت رایگان 1650 روستایی توسط جهادگران بسیجی

علیجان توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین شاخص و معیار ارزیابی فعالیت‌های شش ماه نخست بسیج سازندگی قزوین، کیفیت بالای خدمات ارائه شده توسط این سازمان است.

وی با اشاره به جلسات متعددی که در سال گذشته با مسئولان عمرانی و فرهنگی بسیج سازندگی قزوین و همچنین با مسئولان گروه‌های جهادی طلاب، بسیج محلات و دانشجویی برگزار شده، تأکید کرد: در این جلسات همه هماهنگی‌ها برای انجام هرچه بهتر کارهای جهادی انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: اجرای بیش از 20 پروژه عمرانی در سطح استان قزوین و همچنین افزایش 80 درصدی اردوهای جهادی، نشان‌دهنده رشد کمی و کیفی فعالیت‌های بسیج سازندگی استان قزوین است.

توکلی با اشاره به پروژه‌های عمرانی ارائه داده شده توسط این سازمان در شش ماه نخست امسال افزود: احداث چند استخر ذخیره آب در روستاها، احداث سه مسجد مسکن مهر و همچنین جاده‌کشی برای سه روستا، از جمله پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده بسیج سازندگی استان قزوین تا مهرماه امسال است.

وی در خصوص اعزام گروه‌های جهادی با عنوان اردوهای هجرت یادآور شد: فعالیت 363 دانش‌آموز در عرصه بهسازی مدارس، 30 گروه دانشجویی در داخل و خارج از استان و همچنین خدمت‌رسانی 56 گروه بسیج محلات در استان قزوین و البرز، اردوهای جهادی برگزار شده توسط بسیج سازندگی قزوین تاکنون بوده است که این فعالیت‌ها با گسترش بیشتری ادامه می‌یابد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: علاوه بر اینکه تعداد 161 مدرسه در سطح استان قزوین توسط گروه‌های جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی بهسازی و مرمت شد، دانشجویان جهادگر برای ارائه خدمات عمرانی در قالب سه گروه جهادی عازم روستاهای منطقه بشاگرد استان هرمزگان شدند.

توکلی با اشاره به اعزام 76 تیم پزشکی به استعداد 156 پزشک متخصص و عمومی به مناطق نیازمند استان قزوین، خاطرنشان کرد: در جریان این اعزام‌ها، یک‌هزار و 650 نفر از اهالی روستاهای استان قزوین ویزیت رایگان شده و داروهایی نیز به صورت رایگان به آنها تحویل داده شد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری قابل توجه بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای طرح‌های بهداشتی بسیج سازندگی استان قزوین بیان کرد: دامپزشکان قزوینی نیز وعده همکاری با بسیج سازندگی را در ابتدای فصل زمستان داده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در خصوص حضور طلاب در عرصه‌های مختلف فعالیت بسیج سازندگی نیز عنوان کرد: علاوه بر حضور حداقل یک طلبه در هر گروه جهادی دانشجویی و بسیج محلات، 33 طلبه خواهر و برادر نیز به صورت سازمان یافته در ماه مبارک رمضان و در بیش از 50 روستای استان قزوین، به ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی پرداختند.

توکلی در خصوص فعالیت‌های اشتغال‌زایی بسیج سازندگی استان قزوین در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یادآور شد: برگزاری همایش بسیج اصناف در خصوص شیوه‌های افزایش تولید و صادرات و همچنین ایجاد کارگاه آموزشی فنی در زمینه تولید صنایع با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین، خدمات کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان قزوین، تاکنون بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین تأکید کرد: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین در فصل پاییز نیز آغاز شده و این دانشجویان بسیجی جهادگر به مناطق مختلف نیازمند استان قزوین اعزام می‌شوند.

وی در خاتمه با اشاره به مسئولیت بسیج سازندگی قزوین برای احداث 50 واحد مسکونی در روستای زلزله‌زده صومعه‌دل از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در حال حاضر سه گروه جهادی بسیج محلات از شهرستان‌های قزوین، آبیک و بویین زهرا مشغول فونداسیون‌بندی و دیوار ریزی واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان هستند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول