اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرج:

سنت‌های اصیل عزاداری حفظ شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرج بر حفظ سنت‌های اصیل عزاداری در ماه محرم تأکید کرد.

سنت‌های اصیل عزاداری حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، داود وحیدی صبح امروز در نشست هماهنگی هیئت‌ها اظهار داشت: ماه محرم بهترین فرصت برای انتقال ارزش‌های قیام عاشورا است.

وی ادامه داد: در این راستا باید در دستجات و جلسات این ماه سنت‌های اصیل عزاداری حفظ شده و به بیان واقعیات قیام عاشورا پرداخته شود.

این مسئول حفظ ارزش‌های این ماه و برگزاری مراسم‌های درخور عزاداری امام حسین (ع) را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از بیان خرافه و بدعت‌ها در این جلسات جلوگیری شود و با بیان واقعیات قیام عاشورا نسل امروز را نسبت به این قیام آگاه‌تر کرد.

وحیدی اظهار داشت: نظارت بر فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی در مناطق مختلف امری ضروری محسوب می‌شود و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق بر نحوه مطلوب اجرای برنامه‌های این ماه دقت کافی داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: در ماه محرم باید جوانان بیشتری را جذب مساجد و حسینیه‌ها کنیم و رسیدن به این مهم نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

وحیدی با تأکید بر اینکه محوریت مسجد باید در عزاداری‌ها حفظ شود، افزود: مسجد از جایگاه بسیار والایی از صدر اسلام تاکنون برخوردار بوده است لذا باید در عزاداری‌های محرم مساجد به عنوان محور اصلی قرار گیرند.

وی در ادامه سخنان خود بر حفظ سنت‌های اصیل عزاداری و برطرف کردن آسیب‌ها و خرافات مذهبی از ساحت مقدس عزاداری سیدالشهدا (ع) تاکید کرد و گفت: باید سنت‌های عزاداری، نوحه‌خوانی و مداحی را به خوبی شناخته و با بیان واقعیات به دور از خرافه تفکر دینی و اسلامی خود را در جهان ترویج دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز طی سخنانی بر لزوم هر چه باشکوه برگزار کردن مراسم‌های مختلف عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) تأکید کرد و گفت: حضور نوجوانان و جوانان در دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی یکی از مهم‌ترین اقدامات است.

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی افزود: برای اینکه بتوانیم در جذب بیشتر نسل امروز در این مهم موفق باشیم باید برنامه‌های فرهنگی در این زمینه را بیشتر کرده و از توان جوانان استفاده بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: مشتاقان و ارادتمندان بسیاری از قشر جوان به سالار شهیدان وجود دارند که باید از توان آنها استفاده کرد و از خلاقیت‌های آنان برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان در این مراسم‌ها بهره برد.

انتهای پیام/2302/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول