اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

عاشورا یک بسته فرهنگی برای هدایت بشر است / اعتبارات فرهنگی در اختیار استاندار نیست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم تبیین پیام‌های عاشورا توسط مداحان گفت: عاشورا یک بسته ارزشمند فرهنگی انسان‌ساز برای هدایت بشر است.

عاشورا یک بسته فرهنگی برای هدایت بشر است / اعتبارات فرهنگی در اختیار استاندار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلام‌علی رضوانی امروز در جلسه هم‌اندیشی با هیئت‌های مذهبی، پیرغلامان و مداحان گچساران اظهار کرد: عاشورا به عنوان یک فرهنگ و میراث بزرگ برای مسلمانان است.

وی حفظ و حراست از پیام‌های عاشورا و درس‌هایی که از این واقعه انسان‌ساز دریافت می‌شود را وظیفه همگان دانست.

* اعتبارات فرهنگی در اختیار استاندار نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قیام عاشورا یک بسته ارزشمند فرهنگی برای هدایت بشر بوده که راه کمال و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی را به ما نشان می‌‌دهد.

رضوانی گفت: پیام‌های بزرگی در این واقعه وجود دارد که تبیین اهداف و فلسفه این قیام جاویدان از عمده وظایف مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در ماه محرم است.

وی با بیان اینکه سخنرانی‌های امام حسین (ع)، آغاز حرکت کاروان و اتفاقاتی که در کربلا روی داد و سخنان، خطبه‌ها و بیانات کوبنده حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) همه بیانگر نکات و پیام‌های مهم و ارزشمند است، از مداحان خواست تا پیام‌های این رویدادها را به عنوان منابع موثق برای اجرای مداحی در نظر بگیرند.

رضوانی استفاده از این پیام‌ها را بهترین منابع برای مداحان عنوان کرد و افزود: با علم و آگاهی از این پیام‌ها و واقعیت‌های عاشورا می‌توان درس‌های این واقعه تاریخی و وقایع، عاشورا، محرم و صفر را به خوبی و به درستی تبیین کرد.

وی با اشاره به درخواست‌های مداحان مبنی بر دریافت کتب، سی‌دی و جزواتی برای برگزاری مطلوب‌تر مراسم عزاداری و محتوابخشی به اجرای مداحی یادآور شد: مگر می‌شود با خواندن یک کتاب مداح شد، ده‌ها کتاب باید در اختیار مداح قرار گیرد تا آن مداح بتواند حق مطلب را به خوبی ادا کند.

رضوانی در پاسخ به این خواسته مداحان مبنی بر اختصاص اعتبارات فرهنگی به هیئت‌های مذهبی عنوان کرد: در سال‌های گذشته، دولت اعتبارات فرهنگی در اختیار استانداری قرار می‌داد که امسال هنوز این اعتبارات توزیع نشده است.

وی گفت: امسال اعتبارات فرهنگی در اختیار دستگاه‌های فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

* مداحان برای ابلاغ پیام عاشورا به دنبال مکان و امکانات مجلل نباشند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نبود مکان فعالیت به عنوان یکی دیگر از مشکلات مداحان، از فرماندار گچساران خواست تا مکانی را برای کانون مداحان این شهرستان در نظر گرفته تا بتوانند فعالیت‌های خود را به نحو مطلوبی برنامه‌ریزی و اجرایی کنند.

رضوانی خاطرنشان کرد: یک مداح و روضه‌خوان نباید به دنبال جا و مکانی باشد، افزود: مداحان باید در هر جایی که مردم هستند حضور پیدا کرده و رسالت خود را انجام دهد.

وی بیان کرد: عاشورا درس‌ها و پیام‌های گسترده‌ای از جمله امر به معروف و نهی از منکر دارد که مداحان باید با استفاده و بهره‌گیری از فرصت‌های مختلف توجه ویژه‌ای به تبیین این پیام‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول