اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع):

یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) گفت: یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم از جمله 570 ویژه برنامه هفته بسیج در قم خواهد بود.

یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار مهدی مهدوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم ابراز کرد: امسال در هفته بسیج و تقارن آن با ایام محرم‌الحرام، به ویژه روز پنجم آذر ماه، یعنی سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل، بسیجیان در شور حسینی دیگری همانند روزهای دفاع مقدس قرار گرفته و خون سرخ اباعبدالله (ع) در رگ‌های آن‌ها به جوشش در خواهد آمد.

وی افزود: هفته بسیج فرصتی برای زنده نگه داشتن ارزش‌ها و روح بسیجی و نیز گسترش این تفکر در میان آحاد ملت است.

فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال «بسیج امتداد عاشورا» خواهد بود گفت: بسیجیان ایران زمین با شعار هیهات‌‌منا‌الذله، برنامه‌های امسال را اجرا خواهند کرد زیرا بسیج متأثر از فرهنگ عاشورا بوده و پیشرفت و سربلندی نظام اسلامی نیز حاصل همین تفکر است.

وی ادامه داد: هر گاه برای حل مشکلات کشور از اندیشه بسیج استفاده شده، سربلندی و پیروزی نصیب ملت ایران شده است.

مهدوی‌نژاد با اشاره به تغییر سرنوشت ایران به واسطه بسیج خاطر نشان کرد: نظام اسلامی همواره نیازمند این فرهنگ است زیرا همه اقشار جامعه بسیجی بوده و هر کس که برای اقتدار و رشد کشور گام بر می‌دارد یک بسیجی محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) افزود: بسیج یک نهاد دولتی نیست بلکه فرهنگ و جریانی زنده و پویاست که چشمه‌ای زلال دارای منشأ اسلامی ناب بوده و همگان را سیراب می‌کند.

وی با اشاره به عجین شدن هویت بسیج با فرهنگ عاشورا گفت: بسیج یک جمع فداکار، پرتلاش و مخلص از میان مردم برای ملت است زیرا حضور بسیجیان در عرصه‌های گوناگون علمی، دفاعی، سازندگی، ورزشی، خدمات‌رسانی و به بیانی دیگر در هر کار خیر و با ارزش دیده می‌شود.

مهدوی‌نژاد بسیج را مجموعه‌ای به معنای حزب‌الله واقعی توصیف و ابراز کرد: در سال جاری و هم‌زمان با هفته بسیج ستادی با هشت کمیته تخصصی شکل گرفت که با 18 سرفصل و بیش از 570 برنامه در ستاد و رده‌های تابعه سپاه فعالیت‌ها را سامان‌دهی کرده است.

فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های هفته بسیج پیش از آغاز این هفته شروع می‌شوند گفت: در روز گذشته سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در محضر علما و مراجع حضور یافت ضمن اینکه همایش اعضا و رؤسای هیئت‌های مذهبی در جوار کریمه اهل بیت (ع) نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال جاری یادواره شهید مهدی زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم در 27 آبان ‌ماه سال جاری و هم‌زمان با دوم محرم‌الحرام در مجتمع امام خمینی (ره) قم با حضور یکی از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس، از ساعت 7 بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

مهدوی‌نژاد با تاکید بر شور عاشورایی بسیجیان در هفته بسیج امسال بیان داشت: همایش ائمه جماعات، هیئت‌های امنای مساجد و فرماندهان رده‌های مقاومت نیز در 29 آبان ماه برگزار می‌شود ضمن اینکه افتتاح پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی گوناگونی را نیز شاهد خواهیم بود.

فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان عاشورایی در 5 آذر ماه در قم گفت: برگزاری همایش زینبیون توسط خواهران بسیجی در 6 آذر ماه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود ضمن اینکه یادواره شهیده راه ولایت یعنی ناهید کرجو نیز در همین روز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هیئت ثارالله متشکل از نیروهای مسلح نیز از حرم مطهر به سمت دفتر مقام معظم رهبری در هفتم آذر ماه به راه خواهد افتاد و علاوه بر این مسابقات گوناگون فرهنگی، هنری و ورزشی نیز در طول هفته بسیج برگزار خواهد شد.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه جلسات بصیرتی با موضوع تبیین فرهنگ عاشورا و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز ویژه بسیجیان برگزار خواهد شد اظهار کرد: برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری به مدت 10 شب با محوریت بسیج مداحان توسط هیئت رزمندگان در مجتمع امام خمینی (ره) هم در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه اعزام راویان خاطرات دفاع مقدس به مراکز علمی و آموزشی به منظور تبیین تفکر بسیجی در کنار رونمایی از کتاب «برکت‌یابی شغلی» و ارائه خدمات رایگان پزشکی از دیگر ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم خواهد بود.

فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) عنوان داشت: دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری مراسم عطرافشانی و غبارروبی از مزار شهدا و حضور گسترده بسیجیان در نماز جمعه نیز جزو برنامه‌های هفته بسیج است.

وی در رابطه با پروژه‌های عمرانی سپاه در قم افزود: سوله‌های ورزشی ناحیه مقاومت امام حسن (ع)، حوزه 24، پایگاه زینبیه حوزه 11، قنوات در ناحیه مقاومت امام حسین (ع)، پردیسان، حوزه مقاومت شهید جلالی ناحیه مقاوم امام حسین(ع)، کهک، پایگاه فاطمیه حوزه 6 خواهران، پایگاه سیدالشهدا (ع) حوزه 5، پایگاه شهید یزدی، پایگاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) حوزه 5 و پایگاه بیت الزهرا (س) خواهران از جمله طرح‌های عمرانی هستند که در هفته بسیج به بهره‌برداری خواهند رسید که در مجموع در کنار سایر پروژه‌ها تعداد آن‌ها به 22 طرح می‌رسد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به نام‌گذاری یادواره‌های شهدا در هر سال به نام یکی از شهدای گران‌قدر بیان داشت: امیدواریم مسئولان سالروز شهادت شهید زین‌الدین را به نام روز شهید در استان قم نام‌گذاری کنند زیرا شهدا ستارگان درخشانی هستند که مسیر صحیح را به ما نشان داده و ملت ایران مدیون آن‌ها هستند.

فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) خاطر نشان کرد: در روز تاسوعای حسینی نیز جمعی از جانبازان استان قم در قالب دسته عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت می‌کنند و تجدید میثاقی مجدد با آرمان‌های شهدا و امام خودشان خواهند داشت.

انتهای پیام/78004/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول