اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

اقامه فرایض دینی مهم‌ترین وظیفه هیئت‌های مذهبی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هیئت‌های مذهبی باید نسبت به اقامه فرایض دینی و اعتقادی اهتمام ویژه داشته باشند.

اقامه فرایض دینی مهم‌ترین وظیفه هیئت‌های مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان اظهار کرد: اگر در هیئت مذهبی به فرایض دینی به ویژه نماز اهمیت داده نشود، این هیئت رگه‌هایی از عقب‌ماندگی دارد.

وی افزود: بعضی از هیئت‌ها اعتقاد دارند اما اهتمام خوبی برای اقامه نماز و فرایض دینی ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن بیان ویژگی‌های شاخص هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: هیئت مذهبی باید شیفته خدمت به مردم باشد و در پشتیبانی از ولایت قد علم کند و دارای حسن شهرت، وثوق و اطمینان باشد.

لطفیان ادامه داد: شعرا و مداحان بسیار مورد توجه و عنایت اهل بیت (ع) بوده‌اند و در میزان مقبولیت آنها همین بس که بیشترین مدال افتخار اهل بیت مربوط به همین گروه است.

وی اضافه کرد: سرمایه مداح و مسئول هیئت مذهبی همین مقبولیت اهل بیت است و این عنایت را نمی‌توان با چیز دیگری عوض کرد از این رو این سرمایه را باید تا پایان عمر قدر بداند و پاسداری کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر چیزی بنا باشد ماندگار شود باید سه ویژگی حقیقت، خیر و زیبایی را دارا باشد، گفت: هیچ مکتبی جز مکتب اهل بیت (ع) این سه ویژگی را با هم ندارد.

لطفیان با بیان اینکه امام تنها مجرای عبودیت در جامعه است، اظهار کرد: هیئت مذهبی باید منبع عبودیت نه عبادت به تنهایی باشد.

وی با اشاره به نقش اساسی هیئت مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: هیئت‌های مذهبی اکنون نیز باید در متن سیاست بوده و مرکز دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه قلمداد شوند که این مطلب را در نهم دی‌ماه 88 نیز ثابت کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: عزاداری باید همراه با معرفت باشد و سخنرانی باید در متن کار هیئت مذهبی قرار گیرد و نباید تنها به عزاداری و نوحه‌خوانی اکتفا کرد.

لطفیان، رعایت حال مخاطبان در مراسم عزاداری را بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی باید مراقب باشند تا مبادا سبب ایجاد مزاحمت برای کسی شوند.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول