اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دریافت نشان مرغوبیت کالا

صنایع‌دستی کرمانشاه به داوری یونسکو رفت

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: صنایع‌دستی برای دریافت نشان بین‌المللی یونسکو سال 2012 از تاریخ 23 آبان ماه سال‌جاری به مدت یک هفته توسط داوران آسیایی یونسکو مورد داوری و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

صنایع‌دستی کرمانشاه به داوری یونسکو رفت

نصرت‌الله سپهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: محصولات صنایع‌دستی غرب کشور ایلام، کردستان، همدان، کرمانشاه‌، آذربایجان‌غربی و شرقی که با حضور داوران مناطق پنجگانه کشور و کارشناسان معاونت صنایع‌دستی سازمان مرکزی در استان کرمانشاه سال گذشته مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته است.

سپهر ادامه داد: در این داوری از بین 24 اثر ارائه شده خاص استان کرمانشاه 16 اثر موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شده است که 16 اثر ذکر شده از استان کرمانشاه برای دریافت نشان بین‌المللی یونسکو در سال 2012 به محل داوری در تهران هتل بین‌المللی لاله ارسال شدند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه عصای چوبی، منبت‌کاری شده، ساز سه‌تار، سنتور باس، تنبور، دو عدد انگشتر نقره، گردن‌آویز نقره، دو عدد چیغ، گردنبند با طرح عنکبوت، گیوه مردانه، موج، ارغوان، گلیم و ماشته از جمله آثار ارسالی دانست که برای دریافت نشان بین‌المللی یونسکو سال 2012 از تاریخ 23 آبان ماه سال‌جاری به مدت یک هفته توسط داوران آسیایی یونسکو مورد داوری و ارزیابی قرار خواهد گرفت. 

سپهر تصریح کرد: محصولات آذربایجان‌شرقی به تعداد 7 اثر و استان اردبیل 2 اثر که از زمان داوری ملی در استان کرمانشاه به عنوان مرکز منطقه غرب تا‌کنون نگهداری شده بود برای داوری بین‌المللی همراه آثار استان کرمانشاه به مکان داوری در هتل لاله ارسال شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان با اظهار امیدواری گفت: امید است سال‌های آتی شاهد تعداد بیشتری از آثار صنایع‌دستی استان که دارای مهر اصالت بین‌المللی باشند باشیم.

انتهای پیام/2700/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول