اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فرون‌آباد:

عزاداری امام حسین (ع) برپایی کلاس اخلاق و سازندگی است

خبرگزاری فارس: شهردار فرون‌آباد با اشاره به ویژگی‌های قیام امام حسین (ع) گفت: عزاداری امام حسین (ع) برپایی کلاس اخلاق و سازندگی است.

عزاداری امام حسین (ع) برپایی کلاس اخلاق و سازندگی است

علی بندعلیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: هویت شیعه به ویژه فرهنگ عاشورا، برپایی مراسم بعثت، غدیر، عاشورا و نیمه شعبان است، که اگر از ما گرفته شود بی‌هویت می‌شویم.

شهردار فرون‌آباد گفت: ویژگی‌های عاشورا بیداری و موج آزادی‌خواهی در میان ملل جهان و منطقه به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه عاشورا دایرةالمعارف ارزش‌ها و مکتب سازنده و ماندگار برای تمام نسل‌ها است، افزود: پیام عاشورا حماسه، سوگ و بالا بردن شور و شعور در تمام ابعاد زندگی است.

علیان در ادامه خاطرنشان کرد: برپایی عزاداری باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی باشد و از تندروی‌ها و شعرهای بی‌محتوا و خرافه‌گویی‌ها پرهیز کنیم.

شهردار فرون‌آباد تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد مداحان باید اشعار پرمحتوا، رعایت شئونات مداحی، اشعار مستند و بدون غلو و ذلت، کاربردی و در قالب اخلاق و ترویج فرهنگ عاشورایی باشد.

وی ابراز داشت: پرداختن به مسائل روز به ویژه جنگ نرم، توجه به احکام دینی، تربیتی و متناسب بودن آهنگ اشعار با فضای محرم باید مورد توجه مداحان باشد.

این مسئول با تأکید بر اینکه ملاک قبولی اعمال مداح اخلاص است، گفت: در مراسم عزاداری باید صدای بلندگوها موجب اذیت و زحمت مردم نشود و همچنین سعی شود که احکام و فلسفه عاشورا و رعایت بهداشت را مورد توجه قرار داده و از مجلس طولانی پرهیز کنند.

شهردار فرون‌آباد در پایان تصریح کرد: مطالب سخنرانان در برپایی مجالس عزاداری باید کاربردی و در قالب اخلاق باشد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول