اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

اعمال خرافه‌گری در عزاداری حسینی نفوذ شیطان در قالب دینی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: خرافه‌گرایی‌ها وقتی در عزاداری پدیدار می‌شود که شیطان بخواهد در قالب دینی و عرفی ما را در مسیر انحراف قرار دهد.

اعمال خرافه‌گری در عزاداری حسینی نفوذ شیطان در قالب دینی است

سید امیرحسین قاضی‌‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به فلسفه عمیق قیام عاشورا اظهار داشت: خداوند متعال ائمه‌اطهار را با عنوان راهنمایان عملی دین و الگوی مقابله با شرایط سخت برای بشر قرار داد.

وی افزود: نهضت حسینی به معنی این است که خداوند به‌ واسطه حسین(ع) به بندگان خود می‌آموزد چگونه در برابر حکومت ظالم و نامشروع بایستد و آزادگی را در راس اهداف خود قرار دهند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه جایگاه حق و پذیرش حق درسی از عاشورا است گفت: یکی از درس‌های این قیام پذیرش حق و تفهیم جایگاه حقیقی آن است؛ نهضت حسینی با 72 تن از افراد مختلف اقلیتی و قومیتی، از برده آزاد‌ شده تا مسیحی مسلمان شده، از کودک شش ماهه تا مسن‌ترین صحابه حضرت، نشانگر این است که اسلام محدودیتی در پذیرش ندارد و اصل ورود به این وادی اخلاص و پذیرش حق به معنی واقعی کلمه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم شورای اسلامی تقویت باورمندی در فلسفه قیام عاشورا را در گرو تقویت مسلمانی دانست و افزود: عزاداری و سیاه‌پوشی در سوگ امام حسین(ع) و خاندان مطهرش ثواب و ارزشی معنوی والایی دارد اما توجهات باید به کانون عمیق‌تری از فلسفه عاشورا قرار گیرد و آن معرفت‌شناسی و امام‌شناسی است.

قاضی‌زاده تصریح کرد: خرافه‌گرایی‌های مشهود در عزاداری‌ها از آثار نفوذ شیطان و انحرافات در قالب دینی و عرفی دارد و این به مراتب آسیب‌پذیرتر است.

وی خاطرنشان کرد: شیطان اگر نتواند انسان را به‌ شکل مستقیم از اصل موضوع غافل کند متوسل به انحراف انسان با پوسته قابل قبول و دینی می‌شود؛ خرافه‌گرایی و اعمالی مانند قمه زدن نه‌ تنها جایگاه واقعی اسلام را خدشه‌دار می‌کند بلکه با عنوان ضدتبلیغ پیامدهای منفی به دنبال دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به پیام عاشورا مبنی بر انجام واجبات و ترک محرمات گفت: خرافه‌گرایی‌ها به ‌منزله محرمات هستند و با توجه به درس بزرگ عاشورا بر مبنای ترک محرمات و انجام واجبات باید از انجام اعمال غیراخلاقی مانند قمه‌زنی بپرهیزیم و تلاش در جهت احیای اخلاق و معرفت نبوی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 70001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول