اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

کم‌محتوایی از آسیب‌های مراسمات عزاداری در ماه محرم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: کم‌محتوایی از آسیب‌های برخی مراسمات عزاداری در ماه محرم است.

کم‌محتوایی از آسیب‌های مراسمات عزاداری در ماه محرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح عصر امروز در همایش بزرگ استانی عاشوراییان در برازجان اظهار داشت: هیئات مذهبی نقش مهمی در رشد و توسعه فرهنگ دینی دارند و تقویت این هیئت‌ها باید در برنامه قرار گیرد.

وی افزود: توجه به اهداف قیام امام حسین(ع) امری لازم است و مداحان و مبلغان باید در این مسیر تلاش و فعالیت بیشتری کنند.

امام جمعه برازجان اذعان داشت: تکریم و بزرگداشت حماسه عظیم عاشورای حسینی در زنده نگه داشتن اسلام تاثیر بسیار زیادی داشته و به فرموده امام راحل همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

مصلح خواستار توجه بیشتر به محتوای مجالس محرم شد و خاطر نشان کرد: استفاده از مداحان و سخنرانان موجه و ارزش‌مدار و توجه به محتوا و ارزش‌های اصیل اسلامی باید در مراسمات نمود داشته باشد.

وی با اشاره به وجود برخی خرافات در مراسمات عزاداری گفت: آلات موسیقی و خرافات باعث وهن مجالس عزاداری می‌شود و هیئات مذهبی باید دقت بیشتری در این راستا داشته باشند.

امام جمعه برازجان گفت: مهم‌ترین فلسفه مجالس عزاداری، تعظیم شعائر اسلامی، ادای مودت اهل بیت(ع)، تاسی به امامان، پیوند و وحدت با ولایت، امربه معروف، اقامه دین و بصیرت‌افزایی است.

مصلح کم‌محتوایی را از آسیب‌های مراسمات عزاداری ذکر کرد و افزود: اطاله، کم‌محتوایی، اختلاط، آلات موسیقی، ایذای همسایگان و جوان‌گریزی از آسیب‌های برخی از محافل و مجالس عزای امام حسین(ع) است و هیئات مذهبی باید نسبت به افزایش محتوای مراسمات اهتمام ورزند.

انتهای پیام/2451/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول