اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیکشهر خواستار شد

حل بحران گاز مایع در شهرستان نیکشهر

خبرگزاری فارس: فرماندار نیکشهر گفت: بحران و بازار سیاه گاز مایع در شهرستان نیکشهر هرچه سریع‌تر باید از سوی مسئولان مربوطه حل شود.

حل بحران گاز مایع در شهرستان نیکشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، صاحب‌گل صالحی عصر امروز در جلسه تنظیم بازار این شهرستان بر کنترل قیمت‌ها و نحوه توزیع گاز مایع تأکید کرد و خواستار پایان‌دادن مشکل جدی مردم در زمینه گاز مایع شد.

وی افزود: ساماندهی بازار میوه و تره بار بعد از 21 سال از شهرستان شدن نیکشهر امری ضروری است.

فرماندار نیکشهر همچنین با بیان اینکه تاکنون صنوف آلاینده سازندگان درب و پنجره، نجاری و کابینت‌سازی در وسط شهر قرار دارند بر ساماندهی و استقرار آنان در شهرک کارگاهی این شهرستان را امری الزامی عنوان کرد و از دست‌اندرکاران خواست هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند.

صالحی در ادامه با انتقاد از جایگاه‌های تأسیسات گاز مایع این شهرستان و ضعف نظارت بر توزیع گاز مایع در نیکشهر بیان داشت: این موضوع باعث شده است تهیه کپسول‌های گاز مایع به مشکل جدی تبدیل شود که در پی آن نارضایتی عمومی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: سهمیه ماهیانه گاز مایع در نیکشهر 432 تن است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که متصدیان توزیع، سیلندرهای 11 کیلویی را در منازل و با قیمت مصوب تحویل شهروندان دهند.

فرماندار نیکشهر تصریح کرد: متأسفانه شاهد فروش گاز مایع با قیمت 6 هزار تومان در شهر نیکشهر و قیمت بالاتر در مراکز بخش‌ها و روستاها هستیم.

صالحی همچنین خواستار صدور کارت اشتراک برای شهروندان شد و افزود: تا 10 روز آینده باید مشکل گاز مایع حل شود و شهروندان در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با انتقاد از مسئولان شرکت نفت گفت: در بخش‌های بنت، فنوج و لاشار این شهرستان تأسیسات گاز مایع وجود ندارد و نارضایتی و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

فرماندار نیکشهر با اشاره به نظارت بر قیمت‌ها و کنترل بازار عنوان داشت: با فعال شدن گشت محسوس و نامحسوس در این شهرستان، با متخلفان صنفی برخورد قانونی می‌شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیکشهر نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده گزارشی از وضعیت بازار ارائه داد.

عبدالستار بارکزئی گفت: هر سیلندر گاز مایع 11 کیلویی با قیمت 36 هزار و 700 ریال به نمایندگی‌های سطح شهر و خودروهای گازرسان تحویل و آنان با قیمت 38 هزار و 700 ریال درب منازل به شهروندان تحویل دهند.

وی یکی از مشکلات مهم را نداشتن تأسیسات گاز مایع در سه بخش بنت، فنوج و لاشار شهرستان عنوان کرد و افزود: سهمیه شهرستان نیکشهر با توجه به جمعیت 215 هزار نفری کم است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت نیکشهر بیان کرد: تأسیسات گاز مایع نیکشهر با توجه به تخلفات انجام شده، مبلغ 100 میلیون ریال جریمه شده است.

ایوب دهقانی مسئول تأسیسات جایگاه گاز مایع قصرقند و اسلم رئیسی مسئول جایگاه گاز مایع نیکشهر در این جلسه خواستار حل مشکلات جایگاه‌ها شدند و اظهار داشتند: جایگاه‌های گاز مایع هزینه‌های زیادی دارند و سود چندانی با توجه به سرمایه‌گذاری شخصی که انجام داده‌اند، ندارند.

بخشداران پنج بخش تابعه هم خواستار ارسال گاز مایع در روستاها با قیمت مصوب شدند.

شه‌بخش مسئول تأسیسات گاز مایع چابهار که تأمین‌کننده گاز برای دو جایگاه گاز نیکشهر و قصرقند است در این جلسه گفت: بزودی با تعامل بر دو جایگاه، مشکل گاز مایع حل خواهد شد و کارت اشتراک برای شهروندان صادر خواهد شد.

انتهای پیام/75002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول