اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز از ماه محرم انجام شد

اجتماع نوجوانان عاشورایی در اسلامشهر

خبرگزاری فارس: در سومین روز از ماه محرم، هزاران دانش‌آموز اسلامشهری با تجمع در آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) در مدح سرور شهیدان کربلا عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

اجتماع نوجوانان عاشورایی در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، عصر امروز دانش‌آموزان پسر اسلامشهری در قالب دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی، در آستانه امامزاده عقیل (ع) شهرستان اسلامشهر، تجمع کرده و در سوگ سرور شهیدان و یاران با وفایش به عزاداری پرداخته و با قلب‌های آکنده از عشق به ائمه، و دیدگان محزون گریستند. 

در این مراسم که به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و هفته امر به معروف برگزار شده بود، دانش‌آموزان مدارس مختلف اسلامشهر، در قالب هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی و در صفوف منظم، در مسیرها و خیابان‌های امامزاده عقیل (ع) عزاداری کردند.

محمود قنبرزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در حاشیه این مراسم در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ علوی و قیام نهضت عاشورا، در هفته امر به معروف و نهی از منکر، بالغ بر 2000  نفر از دانش‌آموزان پسر در مقاطع مختلف، در قالب هیئت‌های عزاداری نوجوانان عاشورایی، اقدام به برپایی دستجات عزاداری کرده و با سینه‌زنی و زنجیرزنی، ایام  سوگواری سالار شهیدان کربلا را گرامی داشتند.

قنبرزاده افزود: در این روزها که اقشار مختلف مردم جامعه در قالب مراسمات مختلف سعی در زنده نگه داشتن حماسه کربلا و قیام امام حسین (ع) در برابر ظلم و ستم می‌باشند، فرصتی است تا دانش‌آموزان و آینده‌سازان این سرزمین بتوانند با آرمان‌ها و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: در این مراسم بیش از 2000 نفر از دانش‌آموزان پسر در یک اجتماع  دانش‌آموزی شرکت کرده و ضمن سوگواری و عزاداری برای امام حسین(ع)، با استماع سخنرانی علما و اندیشمندان، از نهضت عاشورا درس می‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر  بیان داشت: دانش‌آموزان علاوه بر آموزش  در سطوح مختلف،  نیاز به پرورش روح و باطن دارند و این ایام فرصت بسیار مناسبی  برای پرورش دانش‌آموزان در کنار پرداختن به مسائل تربیتی است.

این مسئول افزود: در طی این هفته در سطح تمامی مدارس تحت پوشش، مراسمات مختلف عزاداری و سوگواری برگزار می‌شود و علاوه بر آن سخنرانی علما و روحانیون در راستای تبیین قیام و نهضت کربلا و پاسخگویی به مسائل شرعی و مذهبی دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

قنبرزاده خاطرنشان ساخت: روز چهارشنبه هفته جاری همزمان با ششمین روز از ماه محرم، همایش بزرگ یاوران زینب با حضور هزاران دانش‌آموز دختر و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

بر اساس  این گزارش، بیش از 2000 نفر از دانش‌آموزان بخش چهاردانگه شهرستان  اسلامشهر نیز، با تجمع در محل دبیرستان علی ابن ابیطالب (ع) اقدام به اقامه عزاداری در رثای امام حسین(ع) و یارانش پرداخته و در ادامه در قالب دسته عزاداری در سطح شهر حرکت نمودند.

حضور امام جمعه، جمعی از مسئولان ادارات بخش، معلمان و مربیان دانش‌آموزان در جلوی دسته عزاداری دانش‌آموزان موجب افزایش روحیه عزاداران شده بود و بار دیگر  روحیه مشارکت در امور را در میان نوجوانان  تقویت نمود.

انتهای پیام/64002/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول