اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

سرمایه عظیم دفاع مقدس با عاشورا ماندگار شده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سرمایه عظیم دوران دفاع مقدس و ایثار و شهادت با فرهنگ عاشورایی رنگ جاودانه پیدا کرده است

سرمایه عظیم دفاع مقدس با عاشورا ماندگار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی عصر امروز در مراسم تجلیل از حماسه‌آفرینان سوسنگرد که در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران در جنگ هشت ساله با هدایت بنیان‌گذار کبیر انقلاب و با تأسی به فرهنگ اصیل عاشورایی توانستند بر دشمن قدار غلبه کنند و ایران اسلامی را در اوج عظمت و شکوه به دنیا معرفی کنند.

وی با یادآوری اینکه دشمنان ما هنوز با گذشت دو دهه از پایان جنگ رمز موفقیت رزمندگان ما را با دست‌های خالی اما ایمان پرتوان درک نکردند، افزود: دشمنان ما احساس می‌کنند که با برخوردار نشدن به تجهیزات و امکانات ظاهری نمی‌توان بر دشمن تا بن دندان مسلح غلبه کرد در حالی که قدرت ایمان قادر است تمام توطئه‌ها و ترفندهای نظام استکباری را برملا کرده و خنثی کند.

عاملی تصریح کرد: در تاریخ این کشور حماسه‌هایی خلق شده است که بی‌شک در نگاه اول شبیه به معجزه است اما وقتی به اصالت آنها نگاه می‌کنیم به خوبی در می‌یابیم که با پایمردی جوانان غیرتمند این دیار و با استقامت و شهادت‌طلبی آنها این پیروزی‌ها به دست آمده و در تاریخ این ملت جاودانه مانده است.

این مسئول یکی از این پیروزی‌ها را که رمز واقعی آن ولایت‌مداری و تبعیت از پیام امام بود مربوط به آزادی سوسنگرد دانست که این شهر بعد از گذشت چندین روز تهاجم دشمن و محاصره با فداکاری رزمندگان آزاد شد و به مانند خرمشهر به آغوش کشورمان بازگشت که در این آزادی رمز و رموز واقعی تبعیت از ولایت را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

وی با گرامیداشت ایام ماه محرم و تقارن سالگرد این آزادسازی با دهه اول ماه عزای حسینی خاطر نشان کرد: در آن مقطعی که این شهر نیز آزاد شد ایام پیروزی خون بر شمشیر بود که رزمندگان ما عاشورایی به صف دشمن تاختند و زمینه شکل‌گیری یک پیروزی حقیقی را فراهم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل اضافه کرد: هر ملتی که به فرهنگ عاشورایی و پیام اصیل امام حسین (ع) در کربلا تأسی بجوید به یقین پیروز می‌شود و نتیجه آن نیز سرافرازی و عزتمندی می‌باشد.

عاملی از دوران دفاع مقدس به عنوان شناسنامه هویتی ملت ایران در تبعیت از مرام و اندیشه حسینی یاد کرد و ادامه داد: سوسنگرد با تدین و دینداری و استقامت رزمندگان آزاد شد و به یقین ما عبرت‌ها و برخی آموزه‌های خود را باید از این حرکت تقویت کرده و نسبت به استحکام آن کوشش کنیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان در ادامه یادآور شد: شعار توحیدی و بیزاری ملت ما از نظام استکباری همچنان در سیر تحولی خود سبب شرمندگی دشمنان و عزتمندی روزافزون این ملت می‌شود و قطعاً تبعیت و ولایت‌مداری ما در عصر کنونی نیز سبب می‌شود تا از گردنه‌ها و سختی‌های دوران تحریم اقتصادی با شجاعت و استقامت واقعی عبور کنیم و بینی دشمن را به خاک بمالیم.

عاملی تمام انحرافات دشمنان را انحرافات برملا شده و فاقد اعتبار حقیقی دانست و بیان کرد: همان‌گونه که در تاریخ اسلام انحراف خائنان و کافران خنثی شده است در عصر حاضر نیز این پیروزی‌ها بار دیگر تکرار می‌شود.

انتهای پیام/62006 /ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول