اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز هشتم محرم

دانش‌آموزان قمی در سوگ شبه پیامبر(ص) عزاداری می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم گفت: دانش‌آموزان قمی در روز هشتم محرم که منتسب به حضرت علی اکبر(ع) است با تجمع در میدان آستانه عزاداری خواهند کرد.

دانش‌آموزان قمی در سوگ شبه پیامبر(ص) عزاداری می‌کنند

مهدی خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: تجمعی با عنوان جوانان عاشورایی در روز هشتم محرم در میدان آستانه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هر سال هیئت‌های دانش‌آموزی دسته‌های عزاداری را در این روز به پا می‌کردند که امسال این موضوع به صورت تجمع برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعال بودن حدود 350 هیئت دانش‌آموزی در استان قم خاطر نشان کرد: در این تجمع دیگر هیئت‌های شهر قم نیز شرکت خواهند داشت.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌ها در دهه نخست محرم ابراز داشت: اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم در ماه محرم اعزام مبلغ را با همکاری یکی از مؤسسه‌‌های فرهنگی به تمام مدارس استان انجام می‌دهد.

خادمی‌جمکرانی گفت: این مبلغان در مدارس در راستای آشناسازی دانش‌آموزان با محرم، ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و فلسفه قیام این امام همام فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 25 مبلغ برای مدارس چهار ناحیه استان قم به کار گرفته شده‌ است ادامه داد: این برنامه برای مدارس متوسطه استان قم در نظر گرفته شده است.

برگزاری مسابقات فرهنگی با هدف آشناسازی دانش‌آموزان با معارف عاشورایی از دیگر برنامه‌هایی است که این روزها در مدارس استان قم اجرا می‌شود که رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم محور این مسابقات را نمادهای شیطانی و وحیانی در واقعه عاشورا و بیان احساسات دانش‌آموزان در این خصوص عنوان کرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در این مسابقات می‌توانند در قالب نوشته یا نقاشی جلوه‌های رحمانی و شیطانی واقعه عاشورا و احساس خود از وقوع این حادثه را به تصویر بکشند.

انتهای پیام/78006/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول