اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد

وقوع حدود 70 درصد مرگ نوزادان در هفته اول پس از تولد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به وقوع حدود 70 درصد مرگ نوزادان در هفته اول پس از تولد، متخصصان بر بررسی دقیق وضعیت سلامت نوزادان در ابتدای تولد تأکید می‌کنند.

وقوع حدود 70 درصد مرگ نوزادان در هفته اول پس از تولد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، محمود ایمانی اظهار داشت: سلامت نوزاد و مرحله گذر از نوزادی به شیرخوارگی به حدی مهم است که در معیارهای بین‌المللی میزان مرگ و میر نوزادان یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مرگ‌های حول و حوش تولد و نوزادی سومین علت شایع از دست رفتن سال‌های عمر هستند، افزود: حدود 70 درصد مرگ نوزادان در هفته اول و نیمی از مرگ‌های هفته اول در 24 ساعت اول رخ می‌دهد که درصد قابل توجهی از آن در چند ساعت نخست بعد از زایمان است. 

فوق تخصص نوزادان تصریح کرد: با هدف ارتقای مهارت گروه پزشکی شهرستان خاش و ارتقای سلامت و کاهش مرگ و میر نوزادان، کارگاه‌های احیای نوزاد و مراقبت آغوشی مادر و نوزاد در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

ایمانی گفت: این کارگاه‌ها در همه شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهر زاهدان کارگاه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که علاوه بر پرسنل بهداشتی درمانی و بیمارستان‌های آموزشی از سایر مراکز درمانی مانند بیمارستان تأمین اجتماعی و نبی اکرم (ص) هم در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: چهار کارگاه ویژه در سطح شهر زاهدان برای ماماهای مراکز تسهیلات زایمانی حوزه معاونت بهداشتی نیز برگزار شده است.

ایمانی اضافه کرد: در راستای سیاست کلی وزارت بهداشت به حداقل رساندن مرگ و میر نوزادان یک تکلیف مهم است و همه کادر بهداشت و درمان به منظور حصول به استانداردهای بین‌المللی باید کاهش مرگ و میر نوزادان را در دستور کار قرار داده و اداره سلامت نوزادان وزارت متبوع دانشگاه را مکلف کرده که به صورت گسترده، فراگیر و مستمر این کارگاه‌ها را برگزار کنند.

وی گفت: کارکنان مرتبط با فرآیند زایمان آموزش لازم را در طول دوره خدمت دریافت کنند تا بتوانیم این تکلیف حرفه‌ای، اعتقادی و ملی خود را در زمینه کاهش مرگ و میر نوزادان این استان به انجام برسانیم.

برپایه این گزارش، این کارگاه هر شش ماه یک بار برای تمرین و ممارست نیروها و کسب مهارت بیشتر توسط متخصصین و کارشناسان مربوطه در محل بیمارستان خاش اجرا می‌شود.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول