اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

پرهیز از خرافات و تجمل‌گرایی در عزاداری ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: پرهیز از خرافات و تجمل‌گرایی در عزاداری سالار شهیدان ضروری است.

پرهیز از خرافات و تجمل‌گرایی در عزاداری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه دوشنبه در همایش مبلغین و مبلغات شهرستان دشتستان اظهار داشت: عزاداری از سنت‌های حسنه فرهنگ تشیع است، شیعه در دامان سوگواری‌ها توانسته است معارف خود را عرضه کرده و رهبران خود را به جهان بشناساند.

امام جمعه برازجان ادامه داد: در طول تاریخ اسلام نیز همواره این سوگواری‌ها زیربنای حرکت‌های آزادی‌خواهانه و انقلاب‌های شیعی بوده است.

مصلح با بیان اینکه عاشورا عامل فوق‌العاده نیرومندى براى بیدارى مردم و ضامن تداوم و بقاى اسلام است اذعان داشت: در این مراسم‌ها به ویژه در عزاداری امام حسین (ع) اوج ارادت و عشق شیعیان به اسلام و مکتب حسینی برای همگان آشکار است.

وی اضافه کرد: پرهیز از خرافات و تجمل‌گرایی در عزاداری سالار شهیدان ضروری است و باید به سمتی حرکت کنیم که اسلام اصیل به مردم معرفی شود.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان نیز گفت: آیین عزاداری محرم باید به سمت بیان حقایق حادثه عاشورا هدایت شود.

حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا اظهار داشت: منشأ اصلی قیام امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی حرکت هیئت‌های مذهبی بوده است بنابراین شما باید شرایط را برای آشنایی نسل جوان با این حادثه عظیم تاریخی فراهم کنید.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان تصریح کرد: حوزه علمیه و روحانیون باید با بدعت‌هایی که در عزاداری‌ها صورت می‌گیرد مقابله کرده و در این باره روشنگری کنند تا شاهد برپایی صحیح آیین عزاداری سید و سالار شهیدان در جامعه اسلامی‌مان باشیم.

وی یادآور شد: افزایش کیفیت مجالس عزاداری و تبیین قیام عاشورا باید در دستور کار مبلغان باشد.

انتهای پیام/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول