اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد

پرهیز از طرح مسائل جنجالی و اختلافی در عزاداری‌ها

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: باید در عزاداری‌ها از طرح مسائل جنجالی و اختلافات جلوگیری کرده و مقدساتی که سیدالشهدا(ع) برای آن قیام کرد برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

پرهیز از طرح مسائل جنجالی و اختلافی در عزاداری‌ها

حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه فلسفه عزاداری خودسازی انسان است اظهار کرد: با برگزاری عزاداری‌ها در حقیقت میزان علاقه خود را نسبت به اهل بیت(ع) آزمایش می‌کنیم بنابراین در مجالس سیدالشهدا(ع) باید در زمینه پاکسازی قلب و روح اقدام کنیم.

وی ادامه داد: هر کسی با ارزیابی خود می‌فهمد که چه میزان با شرکت در عزاداری‌ها به سیدالشهدا(ع) نزدیک شده یا چه اندازه از حضرت دور می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان داشت: عزاداری امام حسین(ع) برای تطهیر انسان است بنابراین در عزاداری‌ها باید قلب و میزان خلوص انسان‌ها را بررسی کنیم.

وی یادآور شد: باید در عزاداری‌ها از طرح مسائل جنجالی و اختلافات جلوگیری کرده و مقدساتی که سیدالشهدا(ع) برای آنها قیام کردند برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

غرویان با اشاره به رواج برخی خرافات در عزاداری‌ها گفت: خرافه را کسی مطرح می‌کند که به مقام شامخ سیدالشهدا(ع) معرفت ندارد بنابراین هر اندازه معرفت و شناخت کمتر باشد خرافه‌گویی بیشتر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: عزاداری‌ها دارای شور و شعور بوده و سبب تقویت آگاهی و معرفت‌بخشی می‌شود و مقدمات ایستادگی در برابر دشمنان و تقویت روحیه انقلابی را فراهم می‌کند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان داشت: اکنون حملاتی که صهیونیست‌ها در شهر غزه انجام می‌دهند بی‌ارتباط با ایام محرم و صفر نیست و این خشم دشمنان نشان‌دهنده تاثیرگذاری عزاداری محرم است.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید با امر به معروف و نهی از منکر فطرت پاک الهی انسان‌ها را شکوفا کرده و زنگارها را از آن پاک کنیم.

غرویان تأکید کرد: برای همگانی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مردم و مسئولان باید با تقسیم وظایف وارد عمل شوند.

وی عنوان داشت: بخشی از امر به معروف و نهی از منکر توسط قانون، قانون‌گذار، دولت و دولتمردان و بخشی دیگر توسط مردم باید اجرا شود تا این فریضه به فرهنگ همگانی تبدیل شود.

انتهای پیام/78003/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول