اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دشتستان:

آسیب‌شناسی مجالس عزاداری خدمت به اسلام است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه دشتستان گفت: آسیب‌شناسی مجالس عزاداری و آسیب‌زدایی از آنها بزرگ‌ترین خدمت به اسلام و عامل تداوم آن است.

آسیب‌شناسی مجالس عزاداری خدمت به اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان احمد عالی در گردهمایی روحانیون دشتستان اظهار داشت: فرهنگ عاشورا باید در سطح جامعه تبیین شود و این مهم با تلاش هیئت‌های مذهبی انجام‌پذیر است.

وی افزود: روحانیون و مبلغان نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دارند و امیدوار هستیم همواره شاهد پرشورتر شدن این مراسم باشیم.

فرمانده سپاه دشتستان با اشاره به فعالیت هیئت‌های مذهبی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و ... خاطر نشان کرد: هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های عزاداری و انحرافات موجود در مراسم مذهبی دارند.

حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان نیز ادامه داد: مجالس عزاداری در طول تاریخ منشأ روشنگری و حرکت به سمت حقیقت بوده و در این میان گاه خواسته یا ناخواسته این مجالس با آسیب‌هایی همراه می‌شود که عزاداری حسینی را از هدف اصلی خارج می‌کند.

وی عنوان کرد: آسیب‌شناسی مجالس عزاداری و آسیب‌زدایی از آنها بزرگ‌ترین خدمت به اسلام و عامل تداوم آن است و در این راستا آگاه کردن عزاداران با آسیب‌ها و راه‌های مبارزه با آن وظیفه‌ای است که بر عهده روحانیون و مبلغان دینی گذاشته شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان یادآور شد: حضور فعال و هماهنگ هیئت‌های مذهبی و استفاده از روحانیون اعزامی در مجالس و محافل عزاداری برای معرفی و بیان نقل صحیح واقعه عاشورا از مهم‌ترین راه‌های کاهش خرافه در آسیب‌های عزاداری ایام محرم است.

وی تصریح کرد: صبرپیشگی، حوصله و تذکر محترمانه (تذکر لسانی) در مواجه شدن با آسیب‌ها، الگوسازی و ارائه نمونه‌های شایسته عزاداری در شهرستان با معرفی هیئت‌های عزادار، توجه شایسته به نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در اول وقت و پخش اذان از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2451/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول