اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

چهره واقعی دین را باید در محرم به مردم نشان داد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: باید در ماه محرم چهره واقعی دین را به مردم نشان داد و آنها را با سیره واقعی اهل بیت آشنا کرد.

چهره واقعی دین را باید در محرم به مردم نشان داد

نصرالله پژمان‌فر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با وجودی ‌که هزار سال از قیام عاشورا می‌گذرد اما این واقعه نماد اهدای ارزش‌ها در طول تاریخ است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی افزود: امام حسین(ع) در راه حفظ ارزش‌های اسلامی و الهی از جان خود گذشتند که نتیجه آن ایستادگی حق علیه باطل بود تا فرهنگ مقاومت در جامعه باقی بماند.

پژمان‌فر با اشاره به تبلیغات دینی در ماه محرم گفت: باید در ماه محرم چهره واقعی دین را به مردم نشان داد و خلا آشنایی مردم با سیره و زندگی اهل بیت را با معرفی شیوه ارتباط، اقتصاد و تعامل اجتماعی آنها برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با سبک زندگی و نیاز جامعه ما، ضروری است تا مردم در کنار شور و شعور حسینی با زندگی و معارف اهل بیت نیز آشنا شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) و شیوه‌هایی که بنی‌امیه به عنوان تبلیغ دین برای انحراف و انحطاط در بین مسلمانان ترویج می‌کردند را برای مردم تبیین کنیم.

پژمان‌فر با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی در محرم‌ اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی در کنار برگزاری مراسم عزاداری لازم است که نشر معارف را در قالب نوشته‌ها و برنامه‌های فرهنگی داشته باشند.

وی تاکید کرد: بهتر است در مراسم عزاداری بسته‌های فرهنگی مناسبی تهیه شود تا از این طریق اهداف قیام عاشورا و معارف دینی را به مردم منتقل کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین باید از فرصت مراسم عزاداری استفاده کرد و شبهه و سئوالات جوانان را برطرف کرد.

پژمان‌فر در ارتباط با خرافه‌گویی و قمه‌زنی در برخی از هیئت‌های عزاداری اظهار کرد: فردی که آشنا به زندگی اهل بیت باشد در همه زوایای زندگی خود و عزاداری طوری عمل می‌کند که مورد تائید آنها باشد و از حرکت‌هایی که سبب وهن به شیعه و مورد تمسک دشمنان اهل بیت می‌شود پرهیز و با روش ائمه معصوم عزاداری می‌کند.

انتهای پیام/70001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول