اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

تشکیل 5 کمیته‎ برای هماهنگی مراسم 9 دی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از تشکیل 5 کمیته‎ برای هماهنگی مراسم 9 دی در استان خبر داد.

تشکیل 5 کمیته‎ برای هماهنگی مراسم 9 دی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه هماهنگی مراسم 9 دی در استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: 9 دی را باید به دیده نقشه راه بنگریم، برخوردی که مردم در 9 دی با قانون‎شکنان داشتند در دفاع از حکم خدا صورت گرفته و کاملا درست و قانونی بوده است چرا که کسی که از حکم خدا عدول کند باید با او برخورد شود.

وی تصریح کرد: در حادثه عاشورا نیز امام حسین (ع) برای حاکم شدن حکم خدا بر روی زمین قیام کرد اما نکته‎ای که در این مورد لازم است به درستی تبیین شود این است که نباید حادثه عاشورا را امری جبری و از پیش تعیین شده دانست چون که عاشورا نتیجه انحرافی بود که بشر جامعه آن روز مرتکب شد و کار را به آنجا رساند که امام (ع) قیام کرد.

در تاریخ حکومت اسلامی نداریم که به اندازه نظام ما عمر کرده باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: امروز انقلاب اسلامی وارد دهه چهارم حکومت خود شده است در حالی که در تاریخ حکومت اسلامی نداریم که تا این اندازه عمر کرده باشد.

جمشیدی ادامه داد: حتی حکومت امام علی (ع) و ائمه کوتاه بود به این دلیل که حقایق زمان برای مردم تبیین نشده بود و بسیاری از مردم در جهالت به سر می‎بردند اما انقلاب اسلامی به برکت وجود ولایت فقیه و بهره‎گیری از امکانات ارتباطی توانسته تا حدودی روشنگری و حقایق را تبیین کند.

وی اضافه کرد: حضور مردم در میدان و زعامت مقام معظم رهبری تداوم انقلاب اسلامی ما را رقم زده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: در واقعه کربلا امام حسین (ع) می‎خواست با تبیین حقایق دل‎های خفته کوفیان را بیدار کند اما هلهله دشمنان نگذاشت صدایش به گوش لشکریان برسد با این حال عده‎ای چون حر توانستند خود را به امام برسانند.

عده‎ای در فتنه 88 حاضر به مرزبندی نشدند

جمشیدی با اشاره به ابعاد فتنه 88 تاکید کرد: در فتنه 88 برخی خواص بی‎بصیرت، محافظه‎کاری کردند و خود را از مهلکه کنار کشیدند و حتی حاضر نشدند از آمریکا، رژیم صهیونیست و برخی عوامل داخلی اعلام برائت کنند.

وی تصریح کرد: آنها به فکر دنیایشان بودند و نخواستند با این کار خود را در معرض خطر قرار دهند برخی دیگر هم نفهمیدند و برخی نیز معاند بودند و از آنها انتظاری جز مخالفت نمی‎رفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اذعان داشت: در مورد فتنه 88 باید حقایق تبیین شود تا جوانان و نسل آینده بتوانند حقایق را دریابند و این امر در ماندگاری 9 دی حتما تاثیرگذار خواهد بود.

وظیفه سنگین در قبال 9 دی برای تبیین داریم

جمشیدی بیان داشت: ما در برابر 9 دی وظیفه سنگینی داریم تا این روز بزرگ را برای نسل فعلی و آینده تبیین کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند لایه‎های فتنه 88 تا 10 سال آینده معلوم می‎شود لذا امروز بر ما واجب است ابعاد این حادثه را واکاوی کرده و به درستی تبیین کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: نمی‎شود در خانه نشست و از انقلاب دفاع کرد اگر این طور بود حکومت علی (ع) حفظ می‎شد.

جمشیدی تاکید کرد: در دهه چهارم انقلاب قرار داریم و به فرموده مقام معظم رهبری تازه در میان راه قرار داریم و برای تحقق تشکیل تمدن اسلامی نیاز به تشکیل امت اسلامی داریم لذا باید از فرصت‎هایی چون 9 دی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در 9 دی باید موضوعاتی چون نقش رهبری، سرمایه اجتماعی، بصیرت و غیرت به درستی تبیین شود.

تشکیل 5 کمیته‎ برای هماهنگی مراسم 9 دی در استان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: برای ساماندهی برنامه‎های 9 دی در استان گلستان پنج کمیته شامل کمیته هماهنگی به مسئولیت اداره کل امور اجتماعی استانداری، کمیته تبلیغات، اطلاع‎رسانی و تولید محتوا به مسئولیت صدا و سیما مرکز استان، کمیته برنامه‎ها و مراسمات به مسئولیت سپاه نینوا استان، کمیته اصناف به مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و کمیته شهرستان‎ها به مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تشکیل شد.

انتهای پیام/2307/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول