اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

خرید 700 میلیون ریال کتاب برای توزیع در مدارس گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از خرید 700 میلیون ریال کتاب توسط آموزش و پرورش و توزیع آن در مدارس استان خبر داد.

خرید 700 میلیون ریال کتاب برای توزیع در مدارس گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه هماهنگی مراسم هفته کتاب در گرگان اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به عنوان یک کار بسیار پسندیده باید در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: مردم باید کتابخوانی و مطالعه را یک وظیفه و رسالت برای خود بدانند، زیرا در آیات و روایات فراوانی در سیره نبوی و ائمه اطهار (ع) از مطالعه به عنوان فرهنگ، اندیشه و یک سنت پسندیده یاد شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که فرمودند هیچ پشت‌گرمی محکم‎تر از مشورت نیست افزود: مشورت می‎تواند مطالعه‎ای، یعنی در مشورت مطالعه‎ای شما به نوعی از علم، اندیشه و عقل دیگران بهره‎مند می‎شوید و هر چه سطح مشورت از طریق مطالعه شما بیشتر باشد در زندگی به موفقیت بیشتری خواهید رسید.

جمشیدی ادامه داد: موضوع فرهنگ‎سازی از طریق مطالعه ناشی از تعلیم و تربیت است و باید از بدو تولد و به صورت تدریجی فرهنگ کتابخوانی را در جامعه حاکم و محقق کرد.

وی خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی یک ضرورت واجب برای امت اسلام است و انسان از طریق مطالعه است که می‎تواند اهل علم و آگاهی بشود و مسلمانی که بزرگ‎ترین رسالتش دفاع از دین و شرع مبین اسلام است باید اهل علم و آگاهی باشد تا از دین خود دفاع اندیشمندانه کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: هفته کتاب فرصت بسیار مناسبی است تا در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه گام‎های مؤثری برداریم و باید نهایت بهره‎مندی را از این ایام داشته باشیم.

جمشیدی به تشریح برخی از برنامه‎های هفته کتاب در گرگان پرداخت و از خرید 700 میلیون ریال کتاب توسط آموزش و پرورش و توزیع آن در مدارس استان، برگزاری مسابقات فیش‎برداری از کتاب در مدارس، خرید بن کتاب برای کودکان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و برگزاری کارگاه‎های آموزشی شیوه‎های صحیح مطالعه در هفته کتاب خبر داد.

وی همچنین اهداء کتب دینی به ائمه جمعه و جماعات، برگزاری نمایشگاه مرتبط با آثار سیره نبوی با تخفیف خرید ویژه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، برگزاری نشست نقد کتاب با حضور نویسندگان این آثار، اهدا مدال و تجلیل از چهره‎های فعال و مؤثر در عرصه فرهنگ مطالعه در استان و اهداء مدال و جایزه به دانش‌آموزانی که بیشترین مراجعه به کتابخانه‎ها را داشته‎اند، از مهمترین برنامه‎هایی عنوان کرد که در هفته کتاب در استان گلستان به اجرا در خواهد آمد.

24 آبان ماه هر ساله به عنوان روز کتاب و از 20 تا 27 آبان به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول