اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خبر داد

غربالگری هایپوتیروئیدی 359 نوزاد در شهرستان جم

خبرگزاری فارس: جانشین شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از غربالگری هایپوتیروئیدی 359 نوزاد در شهرستان جم خبر داد.

غربالگری هایپوتیروئیدی 359 نوزاد در شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم اصغر نوروززاده صبح امروز در نشست مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: ارائه آموزش‌های بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان جم با کیفیت بسیار خوبی انجام گرفته است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه بهداشتی امر مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

جانشین امور بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از انجام غربالگری هایپوتیروئیدی 359 نوزاد، طی 6 ماهه نخست سال جاری در شهرستان جم خبر داد.

نوروززاده تصریح کرد: پیشرفت‌های علوم پزشکی و به ویژه علوم ژنتیک طی سال‌های اخیر، منجر به فراهم آوردن امکانات زیادی در زمینه شناسایی علل و عوامل به وجود آورنده بیماری‌ها و انجام مداخلات بهداشتی مؤثر در پیشگیری از بروز عوارض مختلف بیماری‌های غیر واگیر اعم از بیماری‌های سیستم غدد و متابولیسم نوزادان شده است.

وی اذعان داشت: اختلال کم‌کاری مادرزادی تیروئید در نوزادان تازه متولد شده، یکی از عوامل مهم عقب‌افتادگی ذهنی کودکان است که در صورت شناسایی به موقع قابل پیشگیری و درمان خواهد بود.

نوروززاده یادآور شد: در صورت وجود کم‌کاری مادرزادی تیروئید در جنین، اختلالاتی در ارگان‌های مهم بدن از جمله سیستم عصبی مرکزی و اسکلتی به وجود می‌آید؛ لکن اغلب نوزادان در بدو تولد کاملا طبیعی به نظر رسیده که به همین منظور و در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان در پیشگیری از بروز عقب‌ماندگی ذهنی در این نوزادان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، طی 6 ماهه نخست سال جاری با گرفتن نمونه خون از پاشنه پای نوزادان تازه متولد شده این شهرستان، آزمایشات غربالگری مورد نظر را به عمل آورد.

وی گفت: از مجموع 359 نفر مورد آزمایش، 36 نمونه مشکوک اعلام شد و با گرفتن نمونه خون مجدد در این نوزادان، تعداد 2 نفر دارای اختلال کم کاری مادرزادی تیروئید شناخته شده و تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام/2451/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول