اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

بسیج معجزه انقلاب است / بسیجیان احساس ضعف نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمنان گفت: بسیج معجزه انقلاب و خوش‏نام است و این خوش‏نامی در کشور باید حفظ شود.

بسیج معجزه انقلاب است / بسیجیان احساس ضعف نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در دیدار با پاسداران و بسیجیان که به مناسبت هفته بسیج در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: خوش‏نامی دیر به دست می‏آید و به دست آوردن آن کار بسیار سختی است و به همین خاطر، باید به خوبی حفاظت شود.

وی تصریح کرد: بسیج حالا که خوش‏نام شده، باید بداند که حفظ خوش‏نامی از اصل کار مهم‏تر است و بسیج باید این پاکی و خوش‏نامی را حفظ کند.

امام جمعه سمنان افزود: بسیج از اول اسلام تا امروز در خدمت اسلام بوده؛ ولی نام بسیج رسمی نبوده و یک حرکت عمومی به حساب می‏آمده است.

وی گفت: یاران امام حسین(ع) از حبیب‌بن‌ مظاهر گرفته تا طفل شیرخوار همه بسیجی بودند و نخستین چیزی که در بسیج موج می‏زند کار، عمل و خدمت است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: چیزی که به بسیج کیفیت می‏دهد، معرفت است و این جز در سایه ولی‏فقیه و امام خمینی (ره) انجام نمی‏شود.

امام جمعه سمنان بیان کرد: کسی که معرفت می‏بخشد، هم باید خودش عارف باشد و به دیگران هم معرفت را بیاموزد و باید بدانیم که معرفت همان شناخت است.

شاهچراغی تصریح کرد: کار برای خدا کیفیت را بالا می‏برد، تمام کارهای سیدالشهدا و یارانش برای رضای خدا بود و این کارها قوام و دوام پیدا کرد.

امام جمعه سمنان بیان کرد: کارها باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد و هیچ رنگی به رنگ خدایی بودن نمی‏رسد؛ چراکه یک رنگ دوام و بقا دارد و آن کار برای خدا بودن است.

وی ادامه داد: رمز عاشورا دوام و زیبایی دارد و این برای خدا بودن و خلوص بی‏نهایت این واقعه عظیم است.

امام جمعه سمنان خطاب به بسیجیان گفت: نماز و انس با قرآن را در کارها پررنگ‏تر جلوه دهید؛ چراکه قرآن محافظ و پناهگاه انسان است.

شاهچراغی افزود: قرآن، انسان را به درجات بالا می‏رساند و در پرتو نماز، انسان به جایی می‏رسد که کسی جز خدا را نمی‏بیند.

وی با بیان اینکه قرآن و زیارت عاشورا دو بال پرواز مؤمن هستند، افزود: کار و تلاش امری پسندیده است، اما کار همراه با معرفت برای خدا مهم و خوب است.

امام جمعه سمنان گفت: رسالت بسیج بسیار بزرگ و همه‏جانبه است؛ بنابراین، باید با مدیریتی کارآمد، مردمی کردن بسیج بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: عمل، معرفت، اخلاص و حفظ خوش‏نامی به بسیج کیفیت می‏دهد؛ پس باید مراقب بود تا این زحمات هدر نرود.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی افرادی خوش‏نام بوده‏اند و این خوش‏نامی را حفظ نکرده‏اند، اظهار داشت: باید آفت‏شناس بود تا خوش‏نامی محفوظ بماند.

امام جمعه سمنان بیان کرد: باید دانست که خط و راه امام حسین(ع) چگونه راه و خطی بوده است و همان را در جامعه پیاده کرد و به دیگران هم آموزش داد؛ چراکه این خط پا برجا و ثابت خواهد بود.

شاهچراغی با توصیه‏ به بسیجیان گفت: قوی باشید، احساس ضعف نکنید و به خدا تکیه کنید؛ چراکه اگر با هم باشید، هیچ‌کس نمی‏تواند به شما آسیبی برساند.

وی بیان کرد: یکی از القاب سیدالشهد(ع)، مبارک است و وجود سیدالشهدا از ولادت گرفته تا شهادت و زیارتش وجودی مبارک و پرفایده بود و این یکی از خصایص سیدالشهدا(ع) است.

امام جمعه سمنان گفت: هیچ امامی را جز امام حسین(ع) «سفینة‏النجاة» نخواندند و یکی از خصایص سیدالشهدا، کشتی نجات بودن آن امام است.

شاهچراغی یادآور شد: روز عاشورا نخستین کسی که نجات یافت، حر بود؛ چون حر انسان فهمیده‏ای به حساب می‏آمد و انسان‏های فهمیده عاقبت به خیر می‏شوند و اگر کسی فهمیده نباشد، عاقبت به خیری هم ندارد.

انتهای پیام/2249/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول