اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ارومیه صورت گرفت

برگزاری دوره آموزشی مربیان بهداشت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: دوره آموزشی مدیریت بهداشت و درمان اضطراری برای مربیان بهداشت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی مربیان بهداشت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، خلیل نسودی در دوره آموزشی مدیریت بهداشت و درمان اضطراری برای مربیان بهداشت مدارس آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این دوره آموزشی به منظور افزایش اطلاعات مربیان بهداشت مدارس در زمینه مدیریت بحران و بهداشت در مدارس آذربایجان‌غربی برگزار شد.

وی با بیان اینکه چهاردهمین مانور سراسری زلزله در هشتم آذر در آذربایجان‌غربی همزمان با سایر استان‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی از نظر جغرافیایی روی گسیل زلزله قرار دارد، آموزش مهارت مقابله با بلایای طبیعی در مدارس ضروری است.

نسودی با اشاره به دو اصل کلی در مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله، گفت: پناه‌گیری امن و خروج صحیح و اضطراری از جمله اهداف برگزاری دوره آموزشی برای مربیان بهداشت مدارس آذربایجان‌غربی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: ساعت 10 صبح روز هشت آذر، آژیر مانور زلزله از رادیو پخش می‌شود و مربیان و دانش آموزان به صورت همزمان در مدارس طبق سناریوی از پیش تعیین شده، تا 30 دقیقه پس از پخش آژیر عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ارتباط با برگزاری مانور زلزله هماهنگی‌های لازم با اداره آتش نشانی و هلال‌احمر انجام شده است، تصریح کرد: برای این منظور مکان‌های امن و ناامن در مدارس برای پناه‌گیری دانش آموزان مشخص می‌شود.

نسودی همچنین به رعایت بهداشت شخصی دانش‌آموزان و بهداشت سرویس‌های بهداشتی مدارس اشاره کرد و گفت: عدم رعایت بهداشت در مراکز عمومی سبب بروز بیماری‌های واگیر در بین دانش‌آموزان می‌شود که لازم است با ارائه آموزش‌های مربوطه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

انتهای پیام/61001/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول