اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌وبلوچستان خبرداد

وجود 330 میلیارد تومان اعتبار در طرح توسعه کشاورزی سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: برای طرح توسعه کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، 330 میلیارد تومان اعتبار وجود دارد.

وجود 330 میلیارد تومان اعتبار در طرح توسعه کشاورزی سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، رضا نجفی در جلسه مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان از لحاظ وفاق و همدلی به عنوان ظرفیت استان محسوب می‌شوند.

وی به اقدام ولایی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در زمینه اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری در روز گذشته اشاره کرد و در مورد مشکلات بخش کشاورزی استان افزود: در عرصه کشاورزی، ما در استان فراخشکی زندگی می‌کنیم که 100 میلی‌متر بارش بارندگی در سال، جایی برای برنامه‌ریزی نمی‌گذارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان تمام زیربخش‌های فعالیت اقتصادی را در حوزه کشاورزی دانست و بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان در بخش کشاورزی دارای ظرفیت فراوانی در زمینه میوه‌های سردسیری، گرمسیری و بخش‌های شیلاتی است.

نجفی ضمن اشاره به سطح زیر کشت 260 هزار هکتار از اراضی استان گفت: معیشت اقتصادی استان در شهر و روستا در بخش کشاورزی است در همین زابل اگر نابسامانی در بازار صورت گیرد مربوط به نبود درآمد در بخش کشاورزی است.

عضو کارگروه توسعه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اولین توجه ما به بخش زیرساخت‌هاست در گذشته و قبل از انقلاب اصلاً زیرساخت کشاورزی نداشتیم پس از انقلاب شرایط تغییر کرد شرایط استان به لحاظ منابع آب با استان‌های دیگر متفاوت بوده و تنها راهکار ما در استان، انتقال آب به مزارع از طریق لوله است.

وی تلفات آب استان و محدویت آن را زیاد عنوان کرد و افزود: تأکید ما عملیات آبخیزداری در استان است، تأسف ما نیز در بخش صنایع تبدیلی در استان بوده که برجسته‌ترین ضعف ما مربوط به خرما است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، حق‌آبه رودخانه هیرمند را از مورد تأکیدی در شمال استان خواند و گفت: سیلاب‌های مقطعی در شمال استان ربطی به این حق‌آبه نداشته و باید بر اساس پروتکل، «دبی آب» مشخص شود.

نجفی خواستار تعیین تکلیف بدهکاران بخش کشاورزی شد و تصریح کرد: 330 میلیارد تومان اعتبار در طرح توسعه کشاورزی داریم آن وقت جوانان زیادی با مدرک کارشناسی با چشم بارانی از اتاق ما بیرون می‌آیند.

انتهای پیام/75002/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول