اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی استان یزد مطرح شد؛

حداکثر استفاده از ظرفیت طرح توسعه کشاورزی در استان‌ها صورت گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به شرایط موجود باید حداکثر استفاده از ظرفیت طرح توسعه کشاورزی در استان‌ها صورت گیرد.

حداکثر استفاده از ظرفیت طرح توسعه کشاورزی در استان‌ها صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علیرضا اورنگی،  پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اظهار داشت: بر خلاف آنچه گفته می‌شود، مسئولان منابع طبیعی با وجود دسترسی به ثروت انفال، نسبت به صنعت و اقتصاد  استان یزد همواره دید مثبت داشته‌اند و منابع طبیعی از نظر علمی، اجرایی و بین‌المللی نشان داده که هر کشوری بخواهد به توسعه پایدار دست پیدا کند، باید به منابع طبیعی توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: پشتوانه اصلی در کشاورزی وابسته به منابع طبیعی است و این ثروت الهی و خدادادی همواره باید مورد توجه و احترام باشد.

اورنگی با اشاره به اجرای طرح‌های موفق در استان یزد در زمینه‌های جنگل‌های دست‌کاشت، حفظ مراتع، مقابله با بیابان‌زایی و ... عنوان کرد: آنچه تاکنون در استان یزد رخ داده، نتیجه همدلی و همکاری در استان یزد است ضمن اینکه مدیریت محمدرضا عالم نیز در کشور در این زمینه زبانزد است.

وی خاطرنشان کرد: اگر رویکرد ما رویکردی باشد که تنها بخواهیم از کمک‌های دولت استفاده کنیم باید مدیریت جامعی را دنبال کنیم که این نوع مدیریت، انسان‌محور است و به نقش انسان‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی توجه ویژه دارد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: استفاده از کمک‌های مردمی و منطقه‌ای و عدم اتکا به کمک‌های دولت و یارانه‌ها از موفقیت‌های مدیریت منابع طبیعی در استان یزد است که در کمتر استانی به این نوع از مدیریت موفق دست یافته‌ایم.

اورنگی همچنین با اشاره به برخی طرح‌های اجرا شده در سطح ملی از جمله پروژه تصلیب کربن عنوان کرد: این طرح‌ها به طور عمده متوجه مناطق کویری و بیابانی است و یزد در این راستا همکاری‌های خوبی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مشارکت جدی فعالان عرصه‌های منابع طبیعی، آبخیزداری، جهاد کشاورزی و ... برای استفاده حداکثری از ظرفیت طرح توسعه کشاورزی تاکید کرد و این طرح را یکی از فرصت‌های مغتنم برای جهاد کشاورزی دانست.

معاون عمرانی استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به کمربند سبز یزد اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف و حتی شهرک‌های صنعتی برای اجرای این طرح  کمک قابل توجهی داشتند.

حیدر نوروزی خواستار همکاری منابع طبیعی با استانداری یزد شد و از رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خواستار تجهیز منابع طبیعی به خودروهای بیشتر و ایجاد پارک در کمربند سبز یزد شد.

وی، تثبیت شن‌های روان، سازگاری توسعه و منابع طبیعی، جلوگیری از توسعه شهر به صورت افقی، توسعه پایدار و نگهداری از منابع طبیعی و ... را از جمله مواردی دانست که استان یزد به آنها نیازمند است و همکاری منابع طبیعی را در برخی از این موارد نیاز دارد.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 220 هکتار جنگل دست‌کاشت در استان یزد ایجاد شده و تاکنون نیز هزار پروژه آبخیزداری در سطح شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

محمدرضا عالم با تشریح برخی از فعالیت‌های خود در دوره پنج سال تصدی مدیرکلی منابع طبیعی استان یزد تصریح کرد: در این پنج سال کارهایی که در 50 سال گذشته انجام نشده بود، به مرحله اجرا درآمد.

وی از جمله این اقدامات به ایجاد 3هزار و 800 هکتار فضای سبز، ورود جدی به بحث انتقال کوره‌های آجرپزی، اجرای طرح مناریت در بهاباد پس از سه سال پیگیری و ... از جمله این اقدامات است.

در این مراسم از تلاش‌های محمدرضا عالم تجلیل و سید ابوالفضل وکیلی به عنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/2464‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول