اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد

توقیف 36 محموله دام غیرمجاز در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی از توقیف 36 محموله دام غیرمجاز از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سطح استان خبر داد.

توقیف 36 محموله دام غیرمجاز در خراسان‌جنوبی

محمدعلی رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در راستای توقیف این تعداد محموله دامی یک‌هزار و 341 رأس دام توقیف شده است.

وی به فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی استان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون 11 کلینیک و 14 واحد داروخانه دامپزشکی در سطح استان مشغول فعالیت است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 718 واحد پرورش طیور گوشتی در سطح استان فعالیت می‌کنند،‌ ادامه داد: ظرفیت این تعداد واحد پرورش طیور گوشتی 24 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال است.

وی عنوان کرد: همچنین 17 واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 450 هزار قطعه در سال و یک کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت یک‌میلیون و 260 هزار قطعه در سال نیز در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی از فعالیت 2 واحد پرورش بوقلمون و سه واحد پرورش کبک در این استان خبر داد و گفت: یک واحد پرورش بلدرچین و شش واحد پرورش شتر مرغ نیز در استان فعال است.

رضایی خاطرنشان کرد: تعداد دام‌های سبک خراسان‌جنوبی یک‌میلیون و 508 هزار و 920 رأس و تعداد دام‌های سنگین 28 هزار و 580 رأس است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد بیماری‌های عفونی که انسان‌ها به آن دچار می‌شوند مشترک بین انسان و حیوان است، تصریح کرد: در این راستا 832 عامل آن شناسایی شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین 70 درصد بیماری‌های نوظهور منشأ دامی دارند.

رضایی افزود: به طور یقین توجه به این بیماری‌ها و برنامه‌ریزی اصولی برای مقابله با آنها سبب کاهش اشغال تخت‌های بیمارستانی می‌شود.

انتهای پیام/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول