اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی تاکستان خبر داد

آبیاری قطره‌ای 300 هکتار از باغ‌های تاکستان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی تاکستان از آبیاری قطره‌ای 300 هکتار از باغ‌های انگور این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

آبیاری قطره‌ای 300 هکتار از باغ‌های تاکستان

مجید اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی اداره جهاد کشاورزی تاکستان در حوزه تولید محصول ارگانیک اظهار کرد: اجرای طرح آبیاری قطره‌ای و همچنین آبیاری تحت فشار از اقدامات بسیار خوبی است که با برنامه‌ریزی در مزارع و باغ‌های این شهرستان انجام شده و توانسته رضایت کشاورزان را افزایش دهد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان با اشاره به ایجاد کارگروه ویژه توسعه بخش مرکزی در شهرستان تاکستان افزود: در سال گذشته بنابر آمار اداره جهاد کشاورزی تاکستان بیش از 300 هکتار از باغ‌های انگور این شهرستان زیر پوشش سیستم آبیاری نوین قطره‌ای قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به قرارگیری ایستگاه بزرگ تحقیقات و پژوهش درجه یک انگور کشور در شهر تاکستان عنوان کرد: بیش از یک‌هزار و 300 ژئوتیپ انگور به صورت کلکسیون در این ایستگاه نگهداری می‌شود که فعالیت‌های این ایستگاه در سطح کشور و حتی خاورمیانه بی‌نظیر است و سالانه تحقیقات کلی و نیز کاربردی در زمینه انگور در این ایستگاه به اجرا می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: تاکنون اقدامات بسیار ارزشمندی برای شناساندن محصول انگور این شهرستان به انجام رسیده که برپایی جشنواره ملی انگور در شهریور ماه جاری در مرکز این شهرستان با حضور اساتید، محققان، پژوهشگران و متولیان بخش کشاورزی از افتخاراتی است که جهاد کشاورزی تاکستان موفق به عملیاتی کردن آن شده است.

اسماعیلی متذکر شد: برپایی نخستین جشنواره ملی انگور در این شهرستان با چهار رویکرد اصلی در حوزه تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی، تجارت، بازرگانی و مسائل فرهنگی توانست کمک‌ شایانی به توسعه کشاورزی بکند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تلاش برای تقویت زیرساخت‌ها و بخش‌های متنوع کشاورزی در تاکستان هستیم که امیدواریم با همکاری مسئولان این مهم تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول