اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد

اعزام دانش‌آموزان آبیکی به راهیان نور

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: امروز 300 نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع دوم و سوم دبیرستان این شهرستان به سرزمین نور و مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

اعزام دانش‌آموزان آبیکی به راهیان نور

احمد نوروزی امروز در حاشیه بدرقه دانش‌آموزان دختر مقطع دوم و سوم دبیرستان شهرستان آبیک به مناطق عملیاتی جنوب کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت خودباوری، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل و شهدا، آشنایی با رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را از اهداف اعزام دانش‌آموزان به این مناطق برشمرد و اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان پشتیبان معنوی قوی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیات بنیه دینی و اعتقادی آنان تقویت خواهد شد.

وی افزود: بهره‌گیری از سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی یعنی ارزش‌های دفاع مقدس در تربیت نسل جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که سبب می‌شود نوجوانانی که دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده‌اند، با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با حماسه‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا و از شهدا الگو بگیرند که برای آینده و هدایت آنان به سمت کمال بسیار راهگشاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مناطق عملیاتی جنوب راویان با روایتگری رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان خاطرات دوران دفاع مقدس برای دانش‌آموزان نوجوان تداعی می‌شود که با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان بسیار اثرگذار است.

دل‌نوشته‌های دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی به چاپ می‌رسد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک در ادامه گفت‌و‌گو گفت: در بازدید دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی جنوب از آنان خواسته می‌شود که برداشت و احساس خود را از مناطق عملیاتی در قالب دست‌نوشته ارائه دهند که با انتخاب برترین‌ها، مطالب دانش‌آموزان در قالب کتابچه چاپ خواهد شد.

نوروزی افزود: خوشبختانه دانش‌آموزان استقبال خوبی از اعزام به مناطق عملیاتی جنوب داشتند به طوری که دانش‌آموزانی که سال گذشته اعزام شدند راغب بودند که امسال نیز به مناطق عملیاتی بروند ولی به دلیل داشتن محدودیت نمی‌توانیم به درخواست آنان تحقق ببخشیم.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان به درک بالایی از شهدا دست یافته‌اند چراکه خود با پای برهنه و بدون کفش در مناطق عملیاتی حضور

می‌یافتند که بیانگر این مطلب است که وظیفه خود را می‌دانند و به این درک عمیق رسیده‌اند که وجب به وجب خاک سرزمین نور با خون شهدا آزاد و معطر شده است.

این مسئول بر فراهم آوردن امکانات و شرایط لازم برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت از سوی مسئولان تأکید کرد و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموزی، برپایی نمایشگاه آثار شهدا، جمع‌آوری آثار و وصیت‌نامه‌های شهدا، ساخت فیلم زندگی‌نامه شهدا، برگزاری مسابقه‌های مقاله‌نویسی و کتاب‌خوانی با محویت شهدا و بیان خاطرات شهدا و رزمندگان که از سوی مسئولان در حال اجراست باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا شاهد ترویج فرهنگ شهادت در بین نسل نوجوان و جوان باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: شهدا، جانبازان، آزادگان، جاویدالاثرها و تمام ایثارگران برای دفاع از اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و با خون سرخ و اهدای جان خویش ارزش‌ها و آرمان‌های بزرگ اسلامی را برای مردم به یادگار گذاشتند که حفظ این ارزش‌ها و آرمان‌ها وظیفه همه آحاد جامعه است.

نوروزی اذعان کرد: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی و سرزمین نور تنها برای رفع تکلیف و تشکیلات اداری نیست بلکه کار فرهنگی بسیار اثرگذار است که در اشاعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در نوجوانان کمک ارزنده‌ای می‌کند که البته می‌طلبد مسئولان دستگاه‌های اجرایی با مسئولان سپاه و آموزش و پرورش مساعدت و تعامل بیشتری را برای تحقق اهداف راهیان نور داشته باشند.

انتهای پیام/77006/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول