اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان:

اکثر معادن زنجان در مناطق حفاظت شده است/اقتصاد زنجانی‌ها بر ‌معدن‌ تکیه دارد‌

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: اکثر معادن استان زنجان در مناطق حفاظت شده قرار دارد.

اکثر معادن زنجان در مناطق حفاظت شده است/اقتصاد زنجانی‌ها بر ‌معدن‌ تکیه دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسین جمیلی عصر امروز در نشست مشترک شورای عالی معادن کشور، کمیسیون تخصصی معادن اتاق ایران و کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق زنجان اظهار داشت: اعمال سلیقه‎ها و نبود یک دید مشترک در اجرای قوانین حوزه معدن از جمله اهداف برگزاری نشست شورای عالی معادن کشور در استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پنجره واحد در حوزه معدن یکی از مهم‏ترین نیازهای این بخش به شمار می‏رود، خاطرنشان کرد: محیط زیست و منابع طبیعی نیز به عنوان یک چالش در حوزه معدن مطرح است.

* تشکیل شورای حل اختلاف معادن

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه باید با ایجاد قوانین مناسب و حذف قوانین زائد راهکارهای مناسبی در حوزه معدن ارائه کرد، تصریح کرد: تشکیل شورای حل اختلاف معادن در کشور سبب تسریع در روند رسیدگی به پرونده‎های قضائی معادن می‏شود.

وی همچنین خام فروشی و صدور مواد معدنی را یک ضعف بزرگی برای بخش معدنی کشور برشمرد و یادآور شد: باید ارزش افزوده مورد توجه معدن‌کاران قرار گیرد.

جمیلی خواستار تجدید نظر در وسعت مناطق حفاظت شده استان زنجان شد و ادامه داد: اکثر معادن استان در مناطق حفاظت شده قرار دارد.

وی تصریح کرد: باید با یک دید هزینه و فایده به معادن موجود در مناطق حفاظت شده استان زنجان نگاه کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه اقتصاد استان زنجان بر صنایع معدنی تکیه دارد، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به این امر اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی استان زنجان در حال حاضر در شرایط مطلوبی قرار ندارد، اضافه کرد: توجه به بخش معدنی به منظور ارتقا سطح اقتصادی استان ضروری است.

انتهای پیام/73006/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول