اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

برگزاری باشکوه دعای کمیل در مراسم حج پیروزی مکتب اهل بیت است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: برگزاری دعای کمیل با حضور جمعیت فراوان در مراسم حج یک پیروزی ارزشمند برای مکتب اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

برگزاری باشکوه دعای کمیل در مراسم حج پیروزی مکتب اهل بیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: حج امسال بدون دغدغه و آبرومند برگزار شد.

وی افزود: تدبیر و برخورد محبت‌آمیز می‌تواند مشکلات را حل کند ضمن اینکه باید دانست حج از مسائل سیاسی جداست و این مسئله باید به مقامات عربستانی نیز تفهیم شود.

این مرجع تقلید گرانی ارز در سال جاری را عاملی برای عدم تمایل حجاج نسبت به خرید بیش از حد سوغاتی از کشور عربستان دانست و گفت: برگزاری دعای کمیل با حضور جمعیت فراوان در مراسم حج یک پیروزی ارزشمند برای مکتب اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص مسائل آموزشی نیز سازمان حج و زیارت باید تمام جوانب را در نظر داشته باشد زیرا گاهی عدم آموزش‌های کافی موجب می‌شود اعمال حج یک فرد مشکل داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه کاهش سهمیه زائران ایرانی در حج امسال برگرفته از قوانین کشور عربستان است خاطرنشان کرد: آن‌ها این قانون را برای همه کشورها اعمال می‌کنند بنابراین دعوایی در میان نبوده و این ذهنیت باید به وسیله اطلاع‌رسانی صحیح سازمان حج و زیارت برطرف شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر افزایش توجه به جنبه‌های معنوی حج، گفت: ممکن است در طول زندگی یک فرد همین چند روزی که در حج به سر می‌برد دوره بیداری او باشد بنابراین باید با اقدامات مناسب نگاه جدیدی در او ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: حج عاملی تأثیرگذار بر جامعه و حتی نظام اسلامی است ضمن اینکه سازمان حج و زیارت باید در مسئله عمره نیز فعالیت کرده و این امر را احیا کند.

انتهای پیام/78004/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول