اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بیکاری، بدهکاری و کارتن‌خوابی محصول وام‌های بدون توجیه است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با هشدار به مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها برای معرفی نکردن طرح‌هایی که توجیه اقتصادی برای دریافت تسهیلات ندارند، گفت: تسهیلات بدون توجیه، بی‌کاری، بدهکاری و کارتن‌خوابی می‌آفریند.

بیکاری، بدهکاری و کارتن‌خوابی محصول وام‌های بدون توجیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری در کارگروه اشتغال و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مشاهده می‌کنیم که در بسیاری از موارد به طرح‌هایی تسهیلات داده می‌شود که هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارند و عواقب خطرناکی در انتظار افراد سرمایه‌گذار است.

* تسهیلات را به طرح‌های پیش پا افتاده و تکراری ندهیم

مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای نمونه افرادی هستند که مدام برای طرح‌هایی چون تولید ترشی‌جات و شوری‌جات دنبال تسهیلات می‌گردند که باید مرکبات مورد نیاز آن‌ها را به فرض از قشم و کیش و دیگر نقاط وارد کرد که یقینا هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ما وظیفه داریم این افراد را توجیه کنیم، تصریح کرد: اگر ما این افراد را توجیه نکنیم و عواقب کار را برای آن‌ها یادآور نشویم پس چه کسی باید اشتباه آن‌ها را گوشزد کند که بنابراین همه در این راستا مدیون هستیم.

وی به عواقب طرح‌‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند اشاره کرد و گفت: افراد بیکاری که چنین طرح‌هایی را پیشنهاد می‌دهند اگر توسط ما توجیه نشوند در آینده علاوه بر بیکاری با معضل بدهکاری نیز روبه‌رو خواهند شد.

صابری ادامه داد: این‌ها مجبور هستند در آینده منزل خود را هم بفروشند و خرج بدهکاری کنند که علاوه بر بی‌کاری و بدهکاری با معضل بی سرپناهی نیز دست و پنجه نرم خواهند کرد.

رئیس کارگروه اشتغال و کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد بدترین حالت در این زمینه را کارتن‌خوابی عنوان کرد و گفت: بنابراین همه وظیفه داریم جلوی پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی که توجیه اقتصادی را ندارند بگیریم.

* صنعت مرغداری به درستی در کهگلویه و بویراحمد جا نیفتاده

این مسئول در پاسخ به پیشنهاد یکی از مدیران مبنی بر پرداخت تسهیلات به طرح مرغ بومی گفت: به شدت با این موضوع مخالف هستم هر چند که اعتقاد دارم این استان یکی از بهترین مناطق برای پرورش مرغ بومی و پرورشی است.

صابری در همین زمینه با بیان اینکه از ظرفیت گرمسیری و سردسیری و چهار فصل بودن استان برای پرورش مرغ استفاده کافی را نکرده‌ایم، تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها را داریم ولی نمی‌دانیم که چگونه باید کار کنیم که این خود دلیل اصلی ورشکستگی در این صنعت است.

وی گفت: به همین خاطر درخواست می‌کنم افرادی ماهر و مسلط به این کار از سایر استان‌ها برای آموزش مرغداران ما دعوت شوند.

* مدیران دربند و اسیر بخشنامه‌های بی‌خاصیت نشوند

وی در ادامه با اعتراض به این موضوع که دستگاه‌ها برای دریافت تسهیلات افراد متقاضی آن‌ها را اذیت می‌کنند، گفت: چرا خود را دربند این بخشنامه‌های بی‌خاصیت می‌کنیم و برخی اوقات انحصارطلبی به خرج می‌دهیم.

این مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به لزوم بی‌اعتمادی به کسانی که وام‌ها را دریافت کرده و کار شاقی انجام نداده‌اند اشاره و تصریح کرد: نباید این افراد را با دست خودمان بیچاره و بدهکار کرده و سرنوشت تسهیلات را به بیراهه بکشانیم.

صابری با دستور پرداخت تسهیلات به شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال استان برای کار و تولید بیشتر و بهتر گفت: یکی از فعال‌ترین کارخانه‌های این استان بهنوش گچساران است که برای قطع واردات مواد اولیه و خودکفا شدن در زمینه مخمر جو باید تسهیلات ریالی و ارزی در اختیار آن قرار داد.

انتهای پیام/2571/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول