اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی خبر داد

خسارت 50 میلیارد ریالی بارش باران به زیرساخت‌های شهرستان دشتی

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر بیش از 50 میلیارد ریال به بخش‌های مختلف در شهرستان دشتی خسارت واردشده است.

خسارت 50 میلیارد ریالی بارش باران به زیرساخت‌های شهرستان دشتی

سیدعلی هاشمی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی گفت: برآورد اولیه خسارات بعد از بارندگی به بخش‌های مختلف کشاورزی، آب، تاسیسات شهری، واحدهای مسکونی، برق، راه‌ها و دامداری و دامپروری بوده است که این بررسی‌ها ادامه داد.

وی یادآور شد: برآوردهای اولیه حاکیست که به بخش کشاورزی 16 میلیارد و 820 میلیون ریال خسارت وارد شده که شامل 250 هکتارسطح گوجه فرنگی، 300 هکتار سبزیجات و غلات، 150 اصله نخل، 40 حلقه چاه کشاورزی و 12 کیلومترجاده بین مزارع و سیل‌بندهای باغات است.

هاشمی اضافه کرد: 470 میلیون ریال به بخش آب که شامل آب بردگی خطوط انتقال آب روستاهای کوهپایه مند، سرمک، تنک سدر، مجتمع چاوشی، روستای بنید و حناشور خسارت وارد شده است.

رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه دشتی افزود: به تاسیسات شهری در شهرهای خورموج، کاکی و شنبه مبلغ 5 میلیارد و 900 میلیون ریال خسارت و یک میلیارد و 400 میلیون ریال نیز به واحدهای مسکونی دراین شهرستان خسارت وارد شده است.

نماینده عالی دولت دهم در دشتی خاطرنشان کرد: همچنین در اثر بارندگی‌های اخیر 18 میلیارد و 400 میلیون ریال به تاسیسات برق در دشتی خسارت وارد شده است.

وی اضافه کرد: بر اثر وزش باد شدید و بارندگی شاهد سقوط 20 پایه برق فشار متوسط، 29 پایه فشار ضعیف و شبکه فشار به طول 28 کیلومتر در روستاها و همچنین سوختن چهار ترانس فورماتور در بخش کاکی و خورموج بودیم.

هاشمی به بخش راه‌های ارتباطی در روستاهای شهرستان اشاره کرد و یادآورشد: هر چند مبلغ 6 میلیارد و 190 میلیون ریال به بخش راه‌ها خسارت وارد شده است، اما درحال حاضر به جز راه ارتباطی روستای درازی به خورموج تمام راه‌های شهرستان با تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

فرمانداردشتی گفت: مبلغ یک میلیارد و 716 میلیون ریال به دامداران و دامپروری در شهرستان دشتی خسارت وارد شده است که بررسی‌ها در این زمینه ادامه داد.

هاشمی یادآورشد: جلسه‌ای نیز ساعت 24 شب گذشته در بخش شنبه برای بررسی خسارات احتمالی گرفته شد و ما در حال بررسی مشکلات مردم در تمام روستاهای شهرستان دشتی هستیم.

نماینده ارشد دولت دهم در دشتی گفت: در مجموع برآورد اولیه خسارت به شهرستان دشتی مبلغ 50 میلیارد و 896 میلیون ریال است وهم اکنون نیز این بررسی‌ها ادامه دارد.

شایان ذکر است که فرماندار دشتی که از ظهر روز گذشته که برای بررسی به مناطق شنبه و طسوج به همراه چند تن از مدیران اجرایی و معاون راه و شهرسازی سفر کرده بودند شب گذشته در آن محل حضور یافتند.

انتهای پیام/66001/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول