اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو ـ 13

سردار فضلی: شهدای کردستان نماد وحدت شیعه و سنی هستند

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج مستضعفین، شهدای کردستان را نماد بارز وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی دانست.

سردار فضلی: شهدای کردستان نماد وحدت شیعه و سنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی فضلی ظهر امروز در کنگره ملی 7 هزار زن شهیده کشور با محوریت شهیده ناهید فاتحی‌کرجو که با حضور مقامات کشوری و لشکری در مجتمع امام خمینی(ره) شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: 16 هزار و 400 شهید کشور توسط منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسیده‌اند که 110 نفر از آنان شهیده‌ها هستند.

به گفته وی، شهیده فاتحی‌کرجو از جمله شهدای زن کشور است که بعد از تحمل شکنجه‌های زیاد از سوی گروهک‌های منافق مظلومانه به شهادت رسیده است.

جانشین سازمان بسیج خاطرنشان کرد: برگزاری این یادواره در استان کردستان در حقیقت بخش عظیمی از کنگره 7 هزار زن شهیده کشور است.

سردار فضلی تصریح کرد: شهیده فاتحی‌کرجو به عنوان نماد و الگوی شهدای زن کشور در بین خیل عظیم شهیده‌های زن معرفی و برای شناساندن هر چه بیشتر آن برنامه‌های مختلفی در طول سال برگزار شده و می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سمیه کردستان با الگوگیری از نخستین شهیده صدر اسلام بعد از استقامت زیاد و تحمل شکنجه‌های سخت به دست گروهک‌های ضد انقلاب به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهیده فاتحی‌کرجو جانش را فدای اعتلای اسلام و دفاع از ارزش‌های این دین الهی کرد گفت: عمق بصیرت و ولایت‌مداری این شهیده گرانقدر در میدان عمل تا به آنجایی بود که هیچ زبانی توانای بیان آن را ندارد.

به گفته وی، استان کردستان شهدای زیادی همانند شهیده فاتحی‌کرجو را تقدیم انقلاب کرده‌اند که متاسفانه در راستای شناساندن و معرفی آنها کار زیادی انجام نشده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از شهدای کردستان به عنوان مظلوم‌‌ترین شهدا نام می‌برند و می‌فرمایند شهدای کردستان مظلومانه‌تر و غریبانه‌تر از سایر شهدا به شهادت رسیدند و خانواده‌هایشان نیز صبر مضاعفی را متحمل شده‌اند.

وی تصریح کرد: ‌شهادت عزیزان در کنار فشارهای روحی و روانی از سوی دشمنان داخلی و خارجی قبل از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی مردم این خطه شهیدپرور را تحت فشار قرار داده بود.

وی از شهدای کردستان به عنوان نمونه بارزی از وحدت شیعه و سنی نام برد و بیان داشت: جبهه کردستان و حماسه‌های که در این استان با حضور شهدای انصار و مهاجر به وقوع پیوست در حقیقت نماد وحدت امت اسلامی در کردستان است.

وی افزود: تنیده شدن خون شهدای شیعه و سنی مذهبی در این خطه خون رگ برای دفاع از دین اسلام و آئین رسول‌الله جلوه‌های بی‌نظیری است که هیچ‌گاه نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بسیج به عنوان پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی نام برد و گفت: بسیج یادگار ارزشمند امام راحل برای حراست از ارزش‌های انقلاب است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری هر کس که قلبش برای اسلام و دفاع از ارزش‌های این دین الهی بتپد، بسیج است حتی اگر در این سازمان پرونده برای عضویتش تشکیل نداده باشد.

وی به حضور تأثیرگذار بسیج از آغاز تشکیل تا به امروز در کشور اشاره کرد و گفت: نقش بسیج در جنگ تحمیلی و بعد از آن در راستای دفاع از انقلاب و ارزش‌های این نظام الهی انکار ناپذیر است.

وی اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی را از برکات این شجره طیبه دانست و گفت: بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه جهان نیز از این مولد الهی معمار کبیر انقلاب اسلام الگوبرداری کرده و در این مسیر قدم برداشته‌اند.

به گفته وی، دستورالعمل بسیج در جهان اسلام به عنوان یک دستورالعمل زنده و پویا و قابل تبعیت تثبیت شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: بسیج در حقیقت حرکتی مردمی، برای مردم و از دل مردم است و تنها هدفش دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی است.

به گفته وی، امروز ملت شهید پرور ایران اسلامی با تجمع در بسیج در قالب‌های مختلف در راستای اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی با تمام وجود در میدان حاضر بوده و ثابت کرده‌اند در این مسیر از هیچ دشمنی هراس ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ‌حضور مردم در عرصه‌های مختلف، کار و مسئولیت مسئولان را بیشتر می‌کند و باید در راستای خدمت به مردم با تمام وجود مایه بگذارند.

وی در پایان ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری این کنگره ملی، ابراز‌ امیدواری کرد برگزاری این کنگره بتواند گوشه‌ای کوچک از ایثار و از خودگذشتگی شهدا به ویژه شهدای مظلوم کردستان را به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/79002/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول