اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توزیع و بهره‌برداری آب آمل خبر داد

شناسایی 17 نقطه بحرانی سیل‌خیز در مناطق شهری آمل

خبرگزاری فارس: مدیر توزیع و بهره‌برداری آب آمل از شناسایی 17 نقطه بحرانی و سیل‌خیز در مناطق شهری آمل خبر داد.

شناسایی 17 نقطه بحرانی سیل‌خیز در مناطق شهری آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی نوربخش عصر امروز در ستاد صیانت از رودخانه‌ها با اشاره به اینکه رودخانه هراز دارای شیب بالایی است، بیان داشت: این شیب در زمان بارندگی وقتی با خود بار نیز به همراه می‌آورد حجم زیادی وارد محدوده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش حجم آب ورودی قدرت تخریب بالایی دارد، بیان کرد: احداث یک سد پیش از شهر آمل بسیاری خطرات در این بخش را کاهش می‌دهد.

نوربخش با بیان اینکه در بارندگی‌های دو هفته اخیر تمامی نهرهای درون شهری با عملیات ضربتی بسته شدند، افزود: با این وجود حجم آب درون شهر به قدری بود که ظرفیت نهرها نیز انباشته و سرریز شد.

وی افزود: در دو روز بارانی که منجر به وقوع سیل و آبگرفتگی در شهر آمل شده بود از زمان آغاز بارش‌ها، نهرهای درون شهر کنترل شد و به دلیل اینکه ارتفاعات آمل بارندگی نداشت تنها افزایش آب سطح شهر مشکل‌ساز شده بود.

وی با اعلام اینکه جلوگیری از بحران دو راهکار ریشه‌ای و مقطعی دارد، اذعان داشت: برای رفع مشکل ریشه‌ای بروز سیل در شهر، 17 نقطه بحرانی را به شهرداری اعلام کردیم که در این نقاط خطر سیل بیش از بقیه مناطق است.

مدیر توزیع و بهره‌برداری آب با اشاره به اینکه در این زمینه پیشنهاداتی نیز برای رفع این نقاط بحرانی ارائه شده است، بیان داشت: باید پیش از وقوع حادثه به فکر رفع مشکلات بخش‌های مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه نقاط بحرانی سیل‌خیز در خارج از محدوده شهری نیز شناسایی شده است، یادآور شد: اولویت مهار سیل در مناطق شهری است.

نوربخش با اشاره به اینکه در مواقع بحرانی نباید به مرزبندی‌های اداری توجه کرد، افزود: باید بتوان با ارائه راهکارهایی در کنار همه دستگاه‌های اجرایی خسارت به شهروندان را کاهش داد.

انتهای‌پیام/86011/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول