اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سیمای مرکز استان‌های صدا و سیما:

28 مرکز استانی صدا و سیما شبانه‌روزی برنامه پخش می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سیمای مرکز استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: 28 مرکز استانی صدا و سیما شبانه‌روزی و 24 ساعته برنامه پخش می‌کنند.

28 مرکز استانی صدا و سیما شبانه‌روزی برنامه پخش می‌کنند

حبیب‌الله مازندرانی بعد از ظهر امروز در جریان حاشیه بازدید از مراحل تولید تله فیلم « از راه رسیده » که به کارگردانی کامران قدکچیان در بجنورد جریان دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: 33 مرکز صدا و سیما در کشور فعال بوده که سه مرکز مهاباد، کیش و آبادان جزو شهرستان‌هایی بوده که دارای مراکز مستقل بوده و استان‌های خراسان شمالی و جنوبی نیز با دارا بودن سیمای استانی روزانه 10 ساعت برنامه پخش می‌کنند.

وی افزود: هرچه جلوتر برویم با تأمین اعتبار و امکانات لازم شرایط برای 24 ساعته شدن برنامه‌های این مراکز نیز فراهم شده که البته این منوط به همکاری مسئولان این استان‌ها دارد.

مازندرانی از پخش 24 ساعته برنامه در 28 مرکز استانی را رشد بزرگی در راستای توسعه این مراکز برشمرد و گفت: این اتفاق سبب شده تا علاوه بر افزایش تولیدات نیروی انسانی و هنرمندان بیشتری به برنامه‌های سیمای استانی گسیل یابند.

وی با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما در سال جاری افزود: بر اساس فراخوان‌هایی که زده‌ایم، یک سال نهضت تولید انیمیشن، سال بعد نهضت فیلم مستند و ... را هدف گذاری کردیم، اکنون تولیدات انیمیشن سیما با 50 درصد کل تولیدات انیمیشن کشور برابری می‌کند.

به گفته رئیس سیمای مرکز استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، همچنین تولیدات مستند صدا و سیما نیمی از تولیدات کشور را در حوزه مستند تشکیل داده که این حاکی از جایگاه و اهمیت رسانه ملی در تولیدات دارد.

وی با اشاره به راه‌یابی 41 اثر مستند به جشنواره حقیقت از تولیدات مراکز صدا و سیما، تصریح کرد: هشت مستند، چهار فیلم و ... مجموعاً 15 افتخار توسط صدا و سیما کسب شده که حاکی از رشد کیفی و کمی برنامه‌های تولیدی در صدا و سیما است.

مازندرانی افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال نیز 30 اثر بلند ( بالای 60 دقیقه ) از صدا و سیما راه یافته که این آثار سه تندیس را در جشنواره‌ای کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مراکز استان‌ها مجموعاً به درجه‌ای از رشد و تعالی دست یافته که توانسته‌اند نظر مخاطبان را تأمین کنند، اظهار کرد: بر اساس اعلام مراکز افکار سنجی صدا و سیما میزان رضایتمندی مردم از برنامه‌های سیمای استانی به بالای 85 درصد و میزان مخاطبان بین 50 تا 75 درصد رسیده است.

رئیس سیمای مرکز استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد تا با تلاش‌های هر چه بیشتر عوامل و دست اندرکاران سیمای استانی شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات در این مراکز باشیم.

وی همچنین درباره سیمای مرکز خراسان شمالی نیز اظهار کرد: این مرکز یکی از مراکز جدید و نوپای سازمان صدا و سیما است که با وجود جوان بودن فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

مازندرانی تعهد این مرکز برای تولیدات سالانه را 900 ساعت عنوان کرد و گفت: سیمای خراسان شمالی همچنین سه هزار ساعت تعهد پخش دارد.

وی افزود: طی صحبت‌هایی که با مسئولان صدا و سیمای استان داشته قرار شد تا در بحث کمی و کیفی تمام تلاش خود را به کار بسته تا نظر مخاطبان را تأمین کند.

رئیس سیمای مرکز استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تاکنون چهار تله فیلم در صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی تولید شده که این نشان می‌دهد که مرکز استعدادهای فراوانی در خود نهفته دارد.

وی گفت: تلقی ما از این مرکز مثبت بوده و رشد و تولیدات آن نیز فزاینده بوده و امیدواریم هر چه جلوتر می‌رویم تولیدات این مرکز متنوع و تقویت شود.

مازندرانی اضافه کرد:‌ همواره رویکرد ما در برنامه‌های سیمای استانی این بوده تا جدای از مراکز استان به سطح استان‌ها توجه شود زیرا اعتقاد داشته که رسانه استانی صرفاً مربوط به مراکز استان نیست.

وی همچنین با اشاره به عملکرد صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی در انعکاس اخبار سفر رهبر انقلاب اسلامی به این استان گفت: تصاویری که ما طی سفر رهبری به این استان مشاهده کردیم، تلاش همکاران ما در طول این سفر به استان مثال زدنی بود و صدا و سیمای خراسان شمالی در این زمینه سنگ تمام گذاشت.

رئیس سیمای مرکز استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تصاویری که از این استان در سفر رهبری به شبکه‌های سراسری ارسال شد، بی‌نظیر بوده و نشان داد که تمام همکاران ما همت خود را برای ثبت و ضبط این سفر تاریخی معظم‌له به استان به کار بسته‌اند.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول