اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رفع نارسایی‌های جاده‌ایی چهارمحال و بختیاری نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نارسایی در راه‌ها و جاده‌های این استان یکی از مهم‌ترین علل توسعه ‌نیافتگی این استان بوده که رفع آن نیازمند یک عزم ملی است.

رفع نارسایی‌های جاده‌ایی چهارمحال و بختیاری نیازمند عزم ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: پافشاری بر احکام پروردگار و پرهیز از گناه رمز رستگاری است و باید کوشید تا به برکت تقوا بر نورانیت کسب شده در روزهای ماه محرم بیفزاییم.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه قیامت، بر ضرورت توجه افراد به معاد تاکید کرد و افزود: سوره قیامت مشتمل بر 40 آیه است و  تلاوت آن پاداش بسیاری در نزد پروردگار متعال دارد.

نکونام ادامه داد: تقویت باور به قیامت یکی از مهم‌ترین اموری است که باید بیش از پیش به آن پرداخت چرا که از اهمیت والایی برخوردار است و خداوند متعال بیش از 6 هزار و 600 آیه از قرآن کریم را به مباحث مربوط به معاد اختصاص داده است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به دهم آذر سالروز شهادت سید حسن مدرس اشاره کرد و گفت: شهید مدرس رادمرد بزرگی بود که اندیشه و فعل خود را بر اساس دین اسلام و احکام آن قرار داده بود و تا آخر عمر نیز بر مواضع خود استوار و ثابت‌قدم ایستاد.

نکونام، شهید مدرس را الگوی والایی برای نمایندگان مردم دانست و تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند تا به مانند شهید مدرس در راه آرمان‌های اسلام و نظام و پیگیری مطالبات مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند و ثابت‌قدم باشند.

وی افزود: شهید مدرس نه تنها الگویی برای نمایندگان مجلس بلکه الگوی همه روحانیان، آزادی‌خواهان و جهادگران در راه حق است که همواره باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به 13 آذر روز جهانی معلولان، بر ضرورت توجه بیش از پیش به اقشار آسیب‎پذیر جامعه تاکید کرد و گفت: معلولان قشر آسیب‌پذیری هستند که باید از سوی توانمندان مورد حمایت و همراهی قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با گرامیداشت 16 آذر ، روز دانشجو، ابراز داشت: فضای حاکم بر دانشگاه‌های کشور در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک فضای ضدارزشی بود این در حالی است که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک فضای ارزشی و دینی بر دانشگاه‌ها حاکم شده است.

نکونام اضافه کرد: دانشگاه‌های کشور در سایه ارزش‌های دینی و اسلامی رشد و توسعه پیدا کردند و منجر به بالندگی جوانان این سرزمین شدند.

وی در ادامه به عوامل توسعه‌ نیافتگی این استان اشاره کرد و گفت: نارسایی در راه‌ها و جاده‌های این استان یکی از مهم‌ترین این عوامل بوده که رفع آن نیازمند یک عزم ملی است.

این مسئول با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در  بن‌بست واقع شده، عنوان کرد: تا زمانی که این استان از این بن‌بست خارج نشود نمی‎تواند از محرومیت رهایی پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد با قدردانی از خدمات انجام شده در این استان، افزود: این در حالی است که مشکلات فراروی این استان فراتر از اقدامات و خدماتی است که تاکنون انجام گرفته و باید در این راستا تلاش بیشتری شود.

نکونام بر ضرورت توجه بیش از پیش به راه‌ها و جاده‌های ارتباطی این استان تاکید کرد و اذعان داشت: این امر می‎طلبد تا دولتمردان استان در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/68004/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول