اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان:

دولت آمادگی پرداخت تسهیلات برای تجهیز معادن را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار سراوان گفت: دولت آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات به منظور تجهیز معادن منطقه سراوان را دارد.

دولت آمادگی پرداخت تسهیلات برای تجهیز معادن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سراوان، محمداکبر چاکرزهی در جلسه تودیع و معارفه رئیس صنعت‌، معدن و تجارت شهرستان سراوان اظهار داشت: توجه به حوزه صنعت شهرستان با توجه به وجود معادن غنی بسیار مهم بوده و تحرک بخشیدن به این حوزه مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی خواستار تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار به منظور از بین بردن مشاغل کاذب شد.

فرماندار سراوان معادن حوزه گشت را به عنوان یک فرصت استثنایی دانست که با فعال شدن منابع آن بسیاری از نیازمندی‌های منطقه مرتفع می‌شود.

چاکرزهی بیان داشت: دولت آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات به منظور تجهیز این معادن در منطقه را دارد.

در این جلسه با حضور نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، از زحمات حسین سرگزی رئیس صنعت و معدن و تجارت سراوان تقدیر و حمیدالله جهاندیده به عنوان سرپرست این اداره تعیین شد.

راه‌اندازی چهار رشته مهارتی در سراوان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در جلسه بررسی ظرفیت‌های موجود در مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان سراوان خواستار همکاری بیشتر فیمابین آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای شد و از مجموعه دستگاه‌های هم خانواده در زمینه بیمه سوزن دوزان، قالیبافان و کارگران صنعتی و ساختمانی تقاضای همکاری و مساعدت کرد.

محمد جهانتیغی در این جلسه قول راه‌اندازی و تأسیس مجتمع علمی و کاربردی با پذیرش دانشجو در بهمن‌ماه سال‌جاری در چهار رشته مهارتی در شهرستان سراوان را داد.

فرماندار سراوان نیز در ادامه این جلسه گفت: آنچه باعث نگرانی در کشور است بحث اشتغال است با توجه به اینکه شهرستان سراوان دارای ظرفیت‌های مختلفی در بخش‌های صنعت، معدن و... است، استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به نیروی ماهر دارد که افراد می‌توانند از طریق کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به کسب مهارت شوند.

محمداکبر چاکرزهی افزود: این امر نیازمند این است که نیروهای ماهر به سمت مشاغل و مهارت‌های مورد نیاز سوق داده شوند که به علت نبود نیروی ماهر از وجود نیروهای خارج از شهرستان و استان در شغل‌های مورد نیاز استفاده و به‌کارگیری می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به تهدیدات مشاغل کاذب و کوتاه مدت که بیشتر افراد فاقد مهارت به آن دامن زده‌اند می‌طلبد که برای این قشر چاره جویی و تصمیمات اساسی اندیشیده شود.

فرماندار سراوان در پایان جلسه خواستار بیمه سوزن دوزان در سطح شهرستان با همکاری میراث فرهنگی، فنی و حرفه‌ای و تأمین اجتماعی شد و با توجه به تصمیمات متخذه هر یک از سوزن دوزان با پرداخت ماهیانه مبلغ 230 هزار ریال برای خانوار خویش از تمامی خدمات بهداشتی، درمانی و سنواتی تأمین اجتماعی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/75002/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول