اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

طرح‌های اساسی حوزه کشاورزی جایگزین طرح‌های کوچک شوند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی بر لزوم جایگزین کردن طرح‌های اساسی در حوزه آب و خاک به جای طرح‌های کوچک تاکید کرد.

طرح‌های اساسی حوزه کشاورزی جایگزین طرح‌های کوچک شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد بعد از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات و به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها باید اجرای طرح‌های اساسی در حوزه آب و خاک را جایگزین طرح‌های کوچک و هزینه‌بر و کم‌بازده کرد تا از کمترین اعتبارات بیشترین بهره‌وری حاصل شود.

وی بر ضرورت تعیین تکلیف طرح‌های زیربنایی کشاورزی در استان مرکزی تاکید کرد و افزود: طرح‌های اساسی می‌تواند کشور را در رسیدن به رشد و توسعه به ویژه در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی یاری رسانند.

استاندار مرکزی ادامه داد: در سال جاری 910 میلیارد ریال اعتبار به زیر بخش‌های کشاورزی استان اختصاص یافته است که می‌طلبد مسئولان حوزه کشاورزی با نیازسنجی و در اولویت ‌قرار دادن طرح‌های اساسی و نیمه‌تمام به هزینه‌کرد این اعتبار بپردازند.

با توجه به اینکه استان مرکزی در بخش کشاورزی از ظرفیت و توانمندی‌های بالایی برخوردار است می‌توان با تعریف طرح‌های زیربنایی و بزرگ در راستای توسعه بخش کشاورزی گام‌های اساسی برداشت و در این مسیر تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اجرای پروژه‌های اساسی و زیربنایی جهاد کشاورزی، باید در اولویت تخصیص اعتبارات سال جاری استان لحاظ شود.

شعبانی‌فرد تاکید کرد: در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمام در حوزه کشاورزی در استان وجود دارد که اتمام هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه طرح‌های بزرگ باید هماهنگ با نیازها و توانمندی‌های منطقه تعیین تکلیف و تصویب شوند، گفت: امروز بخش کشاورزی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که توجه به این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار مرکزی همچنین از تخصیص 60 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و تعاون روستایی استان از محل صندوق حمایت و توسعه بخش کشاورزی به منظور خرید کود بهاره خبر داد.

انتهای پیام/87001/ق/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول