اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

60 درصد محصولات کشاورزی استان اردبیل بیمه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 60 درصد محصولات کشاورزی زیرپوشش بیمه هستند.

60 درصد محصولات کشاورزی استان اردبیل بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی صبح امروز در نشست بررسی موانع پوشش بیمه‌ای زارعان و باغداران استان اردبیل اظهار داشت: نمودارها نشان می‌دهد از سال 79 تا 91 یک روند جهشی را در اقبال به بیمه کردن محصولات کشاورزی و زراعی، دامی و باغی شاهد هستیم به طوری که هم‌اکنون 60 درصد تولیدات متنوع بخش کشاورزی از پوشش بیمه‌ای برخوردار هستند.

وی یادآور شد: مناطق شمالی استان به ویژه شهرهای بیله‌سوار، گرمی، پارس‌آباد و مشگین‌شهر از لحاظ پوشش بیمه محصولات کشاورزی در جایگاه‌های مناسبی قرار دارند.

این مسئول افزود: امیدواریم با راغب شدن کشاورزان در مناطق مرکزی و جنوب استان این پوشش بیمه‌ای به بیش از 80 درصد برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: در سال‌های گذشته 280 تا 300 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی استان اردبیل از پوشش بیمه‌ای برخوردار بوده که در این زمینه شاهد اقبال زارعان به ویژه دیم‌کاران از حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه نقش معنویت در کاهش آثار بلایای طبیعی محرز و مشخص است، افزود: امسال 4.2 میلیارد تومان زکات از زارعان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی اردبیل به همت کمیته امداد جمعآوری شده است.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در بودجه امسال 150 میلیارد تومان اعتبار برای صندوق بیمه کشاورزی در نظر گرفته شده بود که با تلاش نمایندگان مجلس این رقم به 800 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: پرداخت خسارات اگر در قانون جدید به شکل عملکردی صورت بگیرد قطعاً به نفع تولیدکنندگان این بخش خواهد بود.

این مسئول در پایان اظهار داشت: در قانون قبلی این محاسبه به صورت هزینه‌ای صورت می‌گرفت که گاه اسباب نارضایتی‌ها را نیز به دنبال داشت که امیدواریم در قانون جدید با پرداخت عملکردی و چند گزینه‌ای کردن محاسبه بیمه‌ای مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/62002/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول