اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کارآفرینی بهزیستی خراسان‌رضوی:

اعتبار مشارکتی مسکن معلولان خراسان‌رضوی 24 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌ها و کارآفرینی بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: اعتبار مشارکتی مسکن معلولان در 6 ماهه نخست سال به 24 میلیارد تومان رسید و این در حالی است که در حال حاضر 1500 متقاضی با شرایط مساعد برای مسکن وجود دارد.

اعتبار مشارکتی مسکن معلولان خراسان‌رضوی 24 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یحیی خسروی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد با اشاره به 13 آذر روز جهانی معلول اظهار داشت: در بحث اشتغال معلولان از سهمیه استانی و کشوری برخوردار هستیم.

وی افزود: در سال جاری سهمیه استانی بهزیستی استان خراسان‌رضوی در بحث اشتغال 3 هزار شغل بوده و در سهم کشوری با افزایش دو برابری، شش هزار سهمیه است.

خسروی‌نسب با بیان اینکه رشد چشمگیری در حوزه اشتغال معلولان سطح استان وجود دارد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هنوز اعتبارات استانی و کشوری دریافت نشده اما عملکرد بهزیستی در حوزه اشتغال‌زایی معلولان مثبت بوده و در حال حاضر 40 درصد از سهمیه کشوری و 60 درصد استانی اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: شغل‌ خانگی، گروه‌های همیار، تعاونی، کسب بیمه کارفرما و خویش‌فرما و پرداخت جبران کارآیی از عملکردهای بهزیستی خراسان‌رضوی در حوزه اشتغال‌زایی معلولان است.

معاون مشارکت‌ها و کارآفرینی بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به مسئله مسکن معلولان تاکید کرد: در حال حاضر 425 واحد مسکونی از ابتدای سال به معلولان واگذار شده که اگر بهزیستی اعتبار بیشتری دریافت کند تا پایان سال جاری می‌تواند تعداد واحد‌های واگذار شده را به 1200 برساند.

خسروی‌نسب یادآور شد: بهزیستی در بحث مسکن معلولان تحت پوشش در ازای هر واحد 4 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کند؛ و به دلیل کمبود اعتبارات، در طرحی مشارکتی با خیرین به مسکن معلولان نگاه جدی شده است.

وی افزود: خراسان‌رضوی در سال گذشته با اعتبار مشارکتی 32 میلیارد تومان، رتبه نخست کشور را در این حوزه کسب کرد و این در حالی است که اعتبار مشارکتی در شش ماهه نخست سال جاری به 24 میلیارد تومان رسیده است.

معاون مشارکت‌ها و کارآفرینی بهزیستی خراسان‌رضوی سهم آورده را مشکل اساسی مسکن معلولان توصیف کرد و اذعان داشت: در طرح مسکن 4 میلیون تومان بلاعوض توسط بهزیستی به معلولان داده می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار متقاضی مسکن وجود دارد که از این رقم فقط 1500 معلول واجد شرایط برای واگذاری مسکن بوده و سهم آورده که همان تامین هزینه مسکن توسط معلول است مشکل اساسی در این حوزه تلقی می‌شود.

خسروی‌نسب یادآور شد: 14 میلیارد تومان اعتبار در بخش خانگی و خرد به اشتغال معلولان اختصاص داده شده است اما به دلیل اینکه اکثر قریب به اتفاق معلولان تحصیلکرده هستند تمایل به ورود در بازار کار دولتی را دارند.

انتهای پیام/70017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول