اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل:

بسیج سازندگی احیاکننده ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل گفت: بسیج سازندگی احیاگر و تقویت‌کننده مبانی ارزشی جهادی و اصیل انقلاب اسلامی است که بعد از گذشت سال‌ها همچنان شاداب و پررونق به حیات خود ادامه می‌دهد.

بسیج سازندگی احیاکننده ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر اسفندیاری عصر امروز در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های بسیج سازندگی در اردبیل اظهار داشت: با عنایت مقام معظم رهبری بسیج سازندگی در نبود جهاد سازندگی در خدمت‌رسانی مخلصانه به محرومان و پا برهنگان شکل گرفته و به معنای واقعی در سال‌های اخیر توانسته است ارزش‌های اصیل جامعه را احیا کند.

وی محرومیت‌زدایی و کمک به سازندگی کشور را از افتخارات بسیج در 33 سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شکر این نعمت را به جا آوریم باید خدمت بیشتر به محرومان و روستاییان دورافتاده را مد نظر خود قرار دهیم چرا که ما در سایه این خدمت بی‌منت است که می‌توانیم روحیه انقلابی خود را حفظ کنیم.

اسفندیاری با یادآوری اینکه بعد از گذشت یک دهه تجربه این مأموریت معتقدیم که در عملیاتی کردن طرح‌های سازندگی و اردوهای هجرت شور و نشاط و علاقمندی جوانان در اوج قرار گرفته و به عنوان شاخصه ممتاز به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی علاوه بر سازندگی فیزیکی، تربیت نیروی انسانی کارآمد است که باید در کنار کارهای عمرانی و کشاورزی توجهی جدی به ضرورت این امر صورت بگیرد.

این مسئول با اشاره به تقویت مبانی ارزشی در سایه اجرای این طرح‌ها اضافه کرد: جوانان ما با حضور در این طرح‌ها به خودباوری رسیدند و تجربیات سازنده‌ای را در عرصه عمران و آبادانی بیشتر کشور به دست آوردند.

وی آینده این کشور را با وجود جوانان اندیشمند و پرتلاش در این حوزه امیدوارکننده و توصیف کرد و ادامه داد: مدیریت تهاجمی به جای مدیریت انفعالی در مقابل تهدیدات نرم بهترین شیوه است که بسیج سازندگی در این عرصه توانسته است زمینه‌ساز حرکت‌های انقلابی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه اردبیل بیان کرد: ‌پایه این تفکر که بسیج باید در صحنه‌های خدمت‌رسانی حاضر باشد جهادگری این نیروها را تشکیل می‌دهد که آرمان این جهادگران زمینه‌سازی برای یک کشور آباد و پیشرفته اسلامی است.

اسفندیاری کوتاه مدت، زودبازده، فراگیری، عام‌المنفعه و خدمت‌رسانی بی‌منت را از ویژگی‌های مهم طرح‌های بسیج سازندگی و تلاش این مجموعه برشمرد و یادآور شد: ترویج فرهنگ کار و تلاش، کسب تجربه و مهارت‌های شغلی و توانمندسازی افراد و گروه‌های مختلف و همچنین کمک در کاهش هزینه‌های دولت از اهدافی است که در اجرای طرح بسیج سازندگی به جد آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی با طرح‌های هجرت سه نمود و جلوه‌ای بیشتر و متفاوت‌تر پیدا کرده است، گفت: آنچه که در این بین یک ضرورت غیر قابل انکار است اینکه خود مردم به مشارکتی اساسی دست زدند تا زمینه و بستر برای یک حرکت ماندگار و انقلابی بهتر از گذشته فراهم آید.

اسفندیاری افزود: سازندگی یعنی آن چیزی که در پیشرفت و توسعه کشور و زیرساخت‌ها تأثیرگذار است و بسیج سازندگی هم به دنبال ارتقای شاخص‌های آبادانی و پیشرفت است.

وی در پایان سخنان خود از مشارکت دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای طرح هجرت و حضور عاشقانه در این عرصه قدردانی کرد و اظهار داشت: امیدواریم در سایه این حرکت‌ها ریشه محرومیت‌ها از این کشور برچیده شود.

انتهای پیام/62001/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول