اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

قدم‌های خوبی در تأمین مسکن معلولان کهگیلویه و بویراحمد برداشته‌ایم

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمات بهزیستی این استان در همه زمینه‌ها از جمله مسکن به معلولان قابل تقدیر است.

قدم‌های خوبی در تأمین مسکن معلولان کهگیلویه و بویراحمد برداشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شامگاه امروز مراسمی به مناسبت روز جهانی معلولان به همت بهزیستی شهرستان بویراحمد جشنی با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل سابق بهزیستی این استان، معاون سیاسی فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولین نهادها و ارگان‌ها برگزار شد.

کورش امیدی‌پور اظهار کرد: تاکنون شهرستان بویراحمد خدمات مضاعفی جهت ساماندهی معلولین و جامعه هدف ارائه کرده که از تمام مسئولین در راس آنها رئیس بهزیستی شهرستان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ امروز مصادف است با 12 آذر روز جهانی معلولین ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تبریک به تمامی معلولین باید تلاش کرد تا به هدف بزرگی که در نام‌گذاری این روز بوده دست پیدا کنیم که توجه ویژه به معلولین از برنامه‌های مهم است.

امیدی‌پور یکی از اهداف روز جهانی معلول را آگاهی‌بخشی به جامعه عنوان کرد و گفت: نام‌گذاری این روز و ارج نهادن به توانایی و ارزش‌های معلولین فرصتی مناسب برای ارائه توان خوب جامعه هدف است.

وی اذعان کرد: در دنیا بیش از نیم میلیارد دچار معلولیت ذهنی، حرکتی و ... هستند که در ایران نیز این آمار بسیار بالا بوده و با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه می‌توان از برخی معلولیت‌ها جلوگیری کرد و یا  آثار و علائم آن را تسکین داد که توجه به این امر همت و همراهی مسئولین را می‌طلبد.

این مسئول با بیان این‌که تنها بر اساس آموزه‌های دینی ملاک برتری در برابر خداوند تقوا است، گفت: همه باید سعی خود را بر آن داریم تا درک و فهم خود را برای نحوه برخورد درست با معلولین بالا برده و با آن‌ها همچون افراد دیگر جامعه برخورد شود.

امیدی‌پور تصریح کرد:‌ امروزه کسانی که فکر می‌کنند معلولین توانایی کمتری نسبت به دیگر افراد دارند نشان از ضعف افراد دارد و باید گفت با بررسی‌ها و شواهد موجود معلولین ما در تمام زمینه‌های علمی، تحصیلی، شغلی و ... پا به پای دیگر افراد جامعه در حرکت بوده و این نشان از توانایی جامعه هدف است.

وی بیان داشت: دولت با آشنایی با جامعه هدف تلاش بر ارائه خدمات مضاعف و در خور شأن معلولین را دارد که با تصویب قانون حمایت از معلولین در سال 82 و ارجاع آن به استان‌ها، تأکید بر مناسب‌سازی محیط‌ها برای معلولین در تمامی ادارات، وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی را دارد.

این مسئول عمرانی گفت: با تصویب و اجرایی شدن قانون حمایت از معلولین تکلیف دستگاه‌ها و نهادها مشخص شده و شهرداری‌ها موظف هستند برای ساختمان‌های فاقد شرایط مناسب‌سازی مجوز صادر نکنند و در صورت ارائه گزارش خلاف قانون مطابق قانون برخورد لازم اعمال می‌شود.

امیدی‌پور با تأکید به سازمان بهزیستی بر حسن اجرا و نظارت بر ساخت و سازها گفت: ما باید علاوه بر ساختمان‌ها، پل‌ها، ورزشگاه‌ها، پیاده‌رو و ... را جهت برخورداری جامعه هدف ساماندهی کرده تا تمامی افراد به میزان مساوی از خدمات موجود استفاده کنند.

وی به خدمات ارائه شده به مددجویان از جمله مسکن مهر اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در شهرستان بویراحمد 113 واحد واگذار و 27 واحد دیگر در دست اقدام بوده و در شهرستان گچساران 42 واحد و کهگیلویه 32 واحد به مددجویان واجد شرایط اختصاص داده شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امکان استفاده معلولین از خدمات دولت برای اشتغال‌زایی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: استفاده مددجویان واجد شرایط از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده و مشاغل خانگی از اولویت‌های مهم دولت است.

وی به برنامه مصوب اختصاص سه درصدی پست‌های اداری به معلولین اشاره و اظهار کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس و بهزیستی سعی بر این است تا این میزان را به پنج درصد برسانند که با این وجود ظرفیت‌های خوبی برای جامعه هدف ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/2571/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول